اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

فارس من| «معارض» اصلی‌ترین مشکل چهاربانده شدن جاده شوشتر-دزفول

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: اصلی‌ترین مشکل تعریض جاده شوشتر-دزفول معارضین باغات و اراضی در محدوده شهرستان دزفول است.

فارس من| «معارض» اصلی‌ترین مشکل چهاربانده شدن جاده شوشتر-دزفول

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، سامانه « فارس من »  با هدف پیگیری مستقیم مسائل و مشکلات مردم راه‌اندازی شده است و به پیگیری موارد اعلامی می‌پردازد.

«جاده مرگ دزفول به شوشتر را چهارخطه کنید» یکی از عناوینی بود که از طریق مخاطبان در سامانه فارس من به ثبت رسید.

بر اساس این گزارش، این جاده یکی از حادثه‌خیزترین جاده‌ها با تردد بالا در خوزستان است که در سال‌های اخیر حادثه‌های منجر به جرح و فوت زیادی را به خود دیده است.

آخرین حادثه‌ای که در این جاده رخ داده است، 26 فروردین ماه سال 1400 بود که بر اثر برخورد یک دستگاه پژو پارس با یک دستگاه تریلر در نزدیکی صالح شهر سرنشینان پژو پارس که یک خانواده چهار نفره (مرد 35 ساله، زن 29 ساله و دو بچه 2 ساله و 6 ساله) جان خود را از دست دادند.

همچنین آذرماه 1392 یک روز بسیار تلخ و فراموش نشدنی برای اهالی شوشتر و گتوند است. در این روز سرویس حامل شهروندان صالح‌شهر در این جاده دچار سانحه تصادف شد که ۱۲ نفر از سرنشینان مینی‌بوس جان باختند و هشت نفر مجروح شدند. از ۱۲ نفر ۹ نفر دانشجو بودند... .

اما در سال‌های اخیر بارها از سوی مسوولان مختلف استانی و شهرستانی در شوشتر، دزفول و گتوند قول‌هایی برای تعریض جاده و اصلاح آن داده شد اما تاکنون در عمل این اتفاق رخ نداده است.

در این خصوص معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: اصلی‌ترین مشکل تعریض جاده شوشتر – دزفول معارضین باغات و اراضی در محدوده شهرستان دزفول است.

علی عیدی‌وندی افزود: از مسوولان محترم قضایی و مسوولان شهرستان دزفول خواسته‌ایم که در تسریع روند رفع مسئله معارضین کمک کنند تا هرچه زودتر بتوانیم چهار بانده کردن این مسیر را به سرانجام برسانیم.

وی با اشاره به اینکه 30 کیلومتر از جاده شوشتر- دزفول نیاز به چهار بانده کردن دارد، بیان کرد: تقریباً 10 کیلومتر از این مسیر در حوزه شهرستان شوشتر است که حدود هفت کیلومتر آن یا در حال کار بوده یا به اتمام رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: مابقی مسیر 20 کیلومتر در حوزه شهرستان دزفول است که راه و شهرسازی خوزستان از سال گذشته و پس از برگزاری مناقصه و تعیین پیمانکار آماده فعالیت در پروژه است اما معارضین باغات و اراضی در محدوده این شهرستان از لحاظ حقوقی مانع کار هستند.

عیدی‌وندی گفت: این پروژه در سال‌های گذشته غیرفعال شده بود که سال پیش مجدداً احیاء و شروع به کار شده است. پس از رفع مسئله معارضان اداره کل راه و شهرسازی آمادگی ادامه پروژه در محدوده دزفول را دارد.

انتهای پیام /ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول