اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

پیامی روشن به شرارت‌ها

تهدید موشکی کنونی و عدم توانایی در رهگیری و انهدام آن نشان داد، توان واقعی رژیم صهیونیستی ذیل توان ادعایی آنان قرار دارد.

پیامی روشن به شرارت‌ها

گروه سیاسی خبرگزاری فارس، یادداشت میهمان- احمد بنافی: عصر چهارشنبه(۱ اردیبهشت) گذشته رسانه‌های رژیم صهیونیستی خبر از انفجار مهیب در کارخانه ساخت موتورهای موشکی (تامر) دادند. همچنین در ادامه نزدیک ساعت ۱:۲۰ بامداد پنجشنبه (۲ اردیبهشت) همین رسانه‌ها مجدداً از اصابت موشکی به نزدیکی تاسیسات اتمی دیمونا در خاک آن رژیم خبر دادند. در این خصوص نکات ذیل حائز اهمیت است: 

۱- یک برآورد غلط و خطای محاسباتی در ذهن گردانندگان شرور رژیم صهیونیستی شکل گرفته بود که مقاومت ضعیف شده، انسجام خود را از دست داده و قادر به پاسخگویی به تهاجمات و تهدیدات نیست. انفجار در کارخانه موشک سازی (تامر) و اصابت موشک به نزدیکی تأسیسات اتمی دیمونا دگرگون کننده فضای ذهنی و محاسباتی گردانندگان شرور رژیم صهیونیستی است که عادت داشته‌اند از خطوط قرمز بازیگران اصلی مقاومت عبور کنند. این پیام آشکاریست و در عین حال پاسخی تعیین کننده به رژیمی که فکر می‌کند می‌تواند در محیط ممنوعه دیگران، بدون پرداخت هزینه قدم بگذارد.

۲- این اقدام حاوی پیام آشکار و دارای ماهیت بازدارنده از ناحیه مقاومت است، تا رژیم صهیونیستی بداند ریسک بازی در محیط امنیت ملی دیگران با پاسخ سخت و ویران کننده مواجه خواهد شد. به عبارتی در این اقدام هزینه شرارت‌ها به شکل واقعی به آنان تفهیم گردید.

۳- برای گردانندگان رژیم شرور اگر اندک عقلی باقی مانده باشد اکنون باید دانسته باشند بیش آنچه فکر کنند آسیب پذیر هستند. و باید بدانند مقاومت به هیچ عنوان دست بسته نیست و تا عمق استراتژیک و نقاط حیاتی آنان نفوذ کرده و اگر اراده نمایند می‌توانند هر زمانی و در هر نقطه‌ای به آنان ضربه بزند.

۴- تهدید موشکی کنونی و عدم توانایی در رهگیری و انهدام آن نشان داد، توان واقعی رژیم صهیونیستی ذیل توان ادعایی آنان قرار دارد؛ چراکه تقریباً نمایان گردید، آنچه تا پیش از این با طمطراق از خطاناپذیری سامانه دفاعی گنبد آهنین می‌گفتند، صرفاً در سطح رسانه‌ای دارای اعتبار است؛ تا جایی که مقامات آنها نیز با این امر اعتراف کردند. آویگدور لیبرمن وزیر سابق جنگ آن رژیم در یک مصاحبه گفته‌ است که به ما موشک شلیک می‌شود و نتانیاهو را خواب برده‌ است. وی گفته؛ موشکی با سر جنگی ۲۰۰ کیلویی به سمت اسرائیل شلیک شده و اوضاع می‌توانست به گونه‌ای دیگر رقم بخورد، اما نتانیاهو می‌خوابد تا فقط برای انجام امور شخصی خود آماده شود. همچنین رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نقل از گانتز وزیر جنگ اسرائیل نوشتند سامانه پدافند اسرائیل نتوانست این موشک را رهگیری و منهدم کند و این را می‌توان از عبارتی که لیبرمن وزیرجنگ سابق رژیم صهیونیستی به آن اشاره کرد متوجه شد آن جا که گفت سامانه دفاعی ما پوسیده است. چیزی شبیه توصیفی که سید حسن نصرا... دبیرکل حزب ا... لبنان درباره تمام موجودیت رژیم صهیونیستی گفته است.

این اقدام از یک سو حمله به هندسه ذهنی تصمیم گیران رژیم شرور صهیونیستی محسوب می‌شود که بدانند دوران صبر راهبردی به پایان رسیده و دست برتر کماکان در حوزه امنیتی و نظامی از آن مقاومت است و هر اقدام آنها در جهت ایجاد شرارت یقیناً با پاسخ مواجه خواهد شد و از سوی دیگر اقدامی در جهت خنثی‌سازی پروژه ادراک سازی دشمن نیز محسوب می‌شود که با هدف ضعیف نشان دادن توانایی‌های دفاعی امنیتی مقاومت طراحی شده بود، تا این برآورد غلط را که می‌رفت در عرصه تبلیغاتی به یک تلقی عمومی تبدیل شود را از ذاکره‌ها بزداید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول