اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

مدیریت کنترل آفت سن غلات و تولید گندم پاک در مشهد

رئیس بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مشهد گفت: برنامه‌ریزی در خصوص مدیریت تلفیقی آفات همچنین تامین و تدارک به موقع نهاده‌های کم‌خطر موردنیاز از اولویت‌های جهاد کشاورزی شهرستان مشهد است.

مدیریت کنترل آفت سن غلات و تولید گندم پاک در مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره جهاد کشاورزی مشهد، علی ممیزی اظهار کرد: برنامه‌ریزی در خصوص مدیریت تلفیقی آفات همچنین تامین و تدارک به موقع نهاده‌های کم‌خطر موردنیاز برای کنترل آفات، افزایش سطح کنترل غیرشیمیایی عوامل خسارت‌زای گیاهی و مصرف آفت‌کش‌های غیرشیمیایی و بیولوژیک، از اولویت‌های جهاد کشاورزی شهرستان مشهد است.

رئیس بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مشهد متذکر شد: با توجه به کاهش نزولات آسمانی و جلوگیری از افت محصولات کشاورزی از لحاظ کمی و کیفی رصد و پایش، ردیابی و کنترل آفت به صورت مستمر توسط مسؤولان، کارشناسان شبکه مراقبت و کارشناسان پهنه انجام می‌شود. 

وی تصریح کرد: سطح کشت گندم و جو در شهرستان مشهد بیش از ۲۳ هزار هکتار است که تحت مدیریت تلفیقی آفات، کنترل به موقع آفت سن غلات و شته است.

ممیزی خاطرنشان کرد: ساماندهی نظارت و کنترل مستمر فعالیت فروشگاه‌های سموم کشاورزی و اجرای عملیات پایش و ردیابی و بازدید، پیش آگاهی و برنامه‌ریزی جهت کنترل آفت سن غلات و شته و مبارزه شیمیایی، کنترل علف‌های هرز مزارع گندم و جو در سال جاری بخشی از فعالیت‌های حفظ نباتات در بخش کشاورزی شهرستان است.

رئیس بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مشهد ضمن هشدار شیوع سن در مزارع گندم این شهرستان متذکر شد: تداوم خشکسالی و گرم شدن زود هنگام هوا باعث خطر طغیان آفت سن و سایر عوامل بیماری‌زا در مزارع شده است که با سمپاشی به موقع خسارت سن به مزارع گندم قابل مهار کردن است.

انتهای پیام/ ۷۰۰۵۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول