اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

هنرپیشه های آلمان «مرکل» را دست انداختند/ «ترس» ما از کرونا را پس بدهید!

سیاستمداران جناح راست حمله هنرپیشگان آلمانی به دستورالعمل های پیشگیری از ویروس کرونا را تشویق می کنند.

هنرپیشه های آلمان «مرکل» را دست انداختند/ «ترس» ما از کرونا را پس بدهید!

خبرگزاری فارس ـ گروه سینما ـ علیرضا سپهوند: آلمان در حالی که به عنوان یکی از پیشروترین کشورهای جهان در حوزه پزشکی و تولید دارو شناخته می شود، این روزها یکی از کشورهای بحران زده کرونا محسوب می شود و همواره خبرهایی مبنی بر اعتراضات مردمی نسبت به چگونگی مدیریت این بحران در رسانه ها دیده می شود. این اعتراضات با موج جدید شیوع ویروس کرونا به هنرپیشه های سرشناس این کشور کشیده شده و این هنرمندان که از پایگاه و محبوبیت مردمی برخوردار هستند امروز به صورت هماهنگ ویدیوهایی اعتراضی در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشتند که با بازتاب گسترده ای در این کشور همراه بود. انتقاداتی که به صورت کنایه ای و بعضا تمسخرآمیز، مدیریت این بحران را به مسولان این کشور اروپایی گوشزد می کند. در این بین برخی جناح های فعال سیاسی آلمان نیز به حمایت و تشویق این اعتراضات پرداختند.

سیاستمداران جناح راست حمله هنرپیشگان آلمانی به دستورالعمل های پیشگیری از ویروس کرونا را تشویق می کنند.

بازیگران برجسته سینما و تلویزیون، از جمله ویکی کریبس، اولریش توکور، فولکر بروخ، و یان یوزف لیفرز، مجموعه ای از فیلم های کنایه آمیز را با تمسخر اقدامات جدید قرنطینه در آلمان منتشر کردند، که باعث واکنش همکاران و حمایت راست گرایان افراطی شد.

مجموعه ای از فیلم های کنایه آمیز و هجوآمیز از برجسته ترین بازیگران سینما و تلویزیون آلمان با انتقاد و تمسخر اقدامات جدید قرنطینه دولت این کشور، یک بحث آنلاین خشمگینانه را برانگیخته که از یک موضوع غیرقابل اغماض حمایت می کند.

بسیاری از رسانه ها در اینجا فیلم ها را به شدت مورد انتقاد قرار داده اند، اما اعضای راست افراطی تحسین می کنند.

حدود ۵۰ هنرپیشه مشهور آلمانی و آلمانی زبان از جمله ویکی کریبس (رشته خیال) ، اولریش توکور (زندگی دیگران) ، ولکر بروخ (بابل برلین) ، هایکه ماکاتش (عشق، در واقع) و ستاره های تلویزیونی مانند «جان جوزف» Liefers ،«مرت بکر» و «اولریک فولکرتس» همه ویدیوهای کوتاهی را منتشر کردند که در آن با حالتی به شدت کنایه آمیز و تمسخرگونه از محدودیت های شدیدتر کرونایی حمایت می کنند.

بروخ مستقیم به دوربین و با کنایه و تمسخر گفت: من قبلا می ترسیدم، اکنون ترس من کم شده و از همین می ترسم، و از سیاستمداران آلمانی می خواهم که ترس ما را برگردانند!

«یان یوزف لیفرز»، یکی از مشهورترین بازیگران تلویزیونی آلمان و ستاره سریال پرطرفدار جنایی «Tatort»، هم به صورت کنایه ای از رسانه های آلمانی بخاطر حفظ سطح خطر و هشدار  همه گیری کرونا با این جمله که «دقیقاً در همان جایی که متعلق به آن است(ویروس کرونا)، یعنی در اوج قرار دارد» تشکر کرد.

وی در ادامه از رسانه ها و دولت آنگلا مرکل آلمان (با تمسخر) برای نادیده گرفتن توصیه های دانشمندان برنده جایزه نوبل در اعمال اقدامات حفاظتی کووید ۱۹ تشکر کرد.

این ویدیوها روز پنجشنبه در حالی که برلین اقدامات و مقررات جدید سراسری را با هدف کاهش پیشرفت ویروس همه گیر کرونا در آلمان تصویب کرد، در رسانه ها و شبکه های اجتماعی در سطحی گسترده منتشر شدند.

این در حالی است که اکثر اقدامات از جمله تعطیلی سینماها و اکثر مغازه ها و ممنوعیت رفت و آمد شبانه برای جلوگیری از جمع شدن افراد و احتمال انتشار ویروس، جدید نیستند. اما در میان افزایش نرخ انتشار و ابتلای بیماری کووید ۱۹ در سراسر کشور، دولت فدرال قوانینی را تصویب کرد تا اختیارات بیشتری در برلین برای اجرای اقدامات قرنطینه در ایالت های منطقه ای آلمان فراهم کند که همین منجر به انتقادات عمومی در سطح گسترده در این کشور شده است.

با شناسایی ۲۹ هزار و ۵۱۸ هزار مورد جدید ابتلا به کرونا در آلمان طی شبانه‌روز گذشته، شمار مبتلایان در این کشور به ۳ میلیون و ۲۱۷ هزار و ۷۱۰ نفر رسید.

انستیتوی رابرت کخ آلمان امروز درباره آخرین وضعیت شیوع کرونا در این کشور اعلام کرد: با مرگ ۲۵۹ بیمار مبتلا به کرونا طی شبانه‌روز گذشته، شمار کل قربانیان در این کشور به ۸۰ هزار و ۸۹۳ نفر رسید.

طی شبانه‌روز گذشته ۲۹ هزار و ۵۱۸ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده و آمار کل مبتلایان به ۳ میلیون و ۲۱۷ هزار و ۷۱۰ نفر افزایش یافت.

در حال حاضر ۴۹۸۷ نفر از بیماران کرونایی در آلمان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده و ۲۷۷۲ بیمار دیگر نیز به دستگاه تنفسی متصل‌اند.

هشتم فروردین رئیس دفتر مرکل با اشاره به اینکه کشور در سخت‌ترین مرحله پاندمی قرار دارد درباره بی تاثیر شدن واکسن‌های موجود در صورت جهش‌های جدید ویروس کرونا در موج سوم هشدار داد.

رئیس دفتر مرکل درباره به وجود آمدن جهش های مقاوم در برابر واکسن های موجود در موج سوم کرونا هشدار داده و گفت: ما در خطرناک ترین مرحله کرونا قرار داریم. هفته های آینده در این زمینه که آیا در آینده قابل پیش بینی کرونا تحت کنترل درخواهد آمد یا خیر بسیار تعیین کننده خواهد بود.

وی افزود: اگر حالا به موازات واکسیناسیون شمار مبتلایان همچنان افزایش یابد این خطر تشدید می شود که جهش های بعدی ویروس علیه واکسن مقاوم و ایمن شوند. در این صورت ما در برابر چنین جهش های ویروسی بار دیگر دست خالی خواهیم ماند. در این صورت ما دوباره به واکسن های جدید نیاز داریم و کاملا از نو باید روند واکسیناسیون را آغاز کنیم. باید از وقوع چنین سناریویی تحت هر شرایطی جلوگیری شود.

نتایج یک نظر سنجی نشان می دهد بسیاری شهروندان آلمانی «ینز اشپاهن»، وزیر بهداشت و «اورزو لا فون در لاین»، رئیس کمیسیون اروپایی دو سیاستمدار عضو اتحادیه احزاب متحد مسیحی آلمان را مسئول اصلی روند کند واکسیناسیون در کشورشان می دانند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول