اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حضور امام جمعه چرام در جلسات صلح و سازش/ لزوم نهادینه شدن فرهنگ‌ ایثار و گذشت

امام جمعه چرام گفت: جهت جلوگیری از آسیب های بعدی وظیفه اقتضا می‌کند که در جلسات صلح و سازش چرام حاضر شوم.

حضور امام جمعه چرام در جلسات صلح و سازش/ لزوم نهادینه شدن فرهنگ‌ ایثار و گذشت

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام،صبح امروز همایش تجلیل از تلاشگران عرصه صلح و سازش در پرونده های قتل استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور رئیس اداره امور شورا‌های حل اختلاف استان، امام جمعه چرام و رئیس دادگستری این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام سیدنورالله افشار در این همایش با بیان اینکه هدف همه انبیا و امام عصر اصلاح،بحث صلح و سازش و الفت است، اظهار کرد: یکی از نعمت هایی که خداوند در قرآن یاد می کند همین نعمت صلح و سازش است، بیش از 100 بار کلمه فضل را در قرآن استفاده می کند که شاید یکی از معانی فضل وجود مبارک پیغمبر صلح و آشتی باشد.

امام جمعه چرام عنوان داشت: همه جنگ هایی که بر پیامبر تحمیل شد دفاعی بود یعنی هیچ جنگ آغازین نداشت و این نشان می دهد وجود مبارک پیغمبر دنبال جنگ نبوده،ما در جمهوری اسلامی وزارت دفاع داریم و ناشی از همان جنگ های دفاعی پیامبر است که می خواهیم از حیثیت خود دفاع کنیم،در این دفاع  باید آمادگی رزم و دفاع باشد.

وی افزود: پیامبر در مسیر سازش قدم بر میداشت و به عنوان یک الگوی شاخص برای ما که پیروانشان هستیم باید یک الگوی نمونه عملی باشد.

حجت الاسلام افشار ادامه داد: یکی از طرح هایی که در شورای سیاست گذاری کشور ارائه دادم و شاید یکی از طرح های موفق در کشور باشد این است که از ظرفیت معتمدین در راستای سازش استفاده کرده و جلسات متعدد هم اندیشی های متعدد بین متعمدین و مردم برگزار شود تا منجر به این شده که بخشی از رفتارهای غلط کنترل شود.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلایل مختلف آستانه تحمل ها پایین است که بخشی به مشکلات اقتصادی و بخشی به مسائل فرهنگی بر می گردد که باید در این زمینه تدبیری اندیشیده شود، در همین قضایای اخیر چرام اینقدر آستانه تحمل پایین می آید که ناامنی در شهرستان ایجاد شده و خانه ها آتش می گیرد، در این زمینه باید کار شده و فرهنگ سازی صورت گیرد.

خطیب جمعه چرام، تصریح کرد:بهترین فرهنگ سازی این است  که مردم را به سمت دین ببریم، متاسفانه در فضای مجازی برخی مسائل دینی را راحت زیر سوال می برند و بعد دودش هم به چشم خودشان می رود، وقتی یک رشته محکم به نام قرآن را به عنوان یک شاخص قبول نداشته باشیم و زیر سوال ببریم آسیب های آن دامن همه جامعه را خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه جهت جلوگیری از آسیب های بعدی وظیفه اقتضا می‌کند که در جلسات صلح و سازش حضور پیدا کنیم، متذکر شد: فرهنگ ایثار و گذشت و بخشش باید در جامعه نهادینه شود و اگر این فرهنگ نهادینه شود بسیاری از مشکلات و معضلات حل می شود و دیگر شاهد بعضی از رفتارهای غلط در جامعه نخواهیم بود.

انتهای پیام/82002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول