اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

احراز صلاحیت‌های درست جلوی انحلال و دستگیری در شوراها را می‌گیرد

استاد دانشگاه و کارشناس سیاسی با تاکید بر اینکه احراز صلاحیت‌ کاندیدای شوراها نیازمند مراقبت هوشمندانه است، گفت: تایید صلاحیت‌ها باید به گونه‌ای باشد که به پیشگیری از حضور نااهلان منجر شود تا دوباره کام مردم از کج دستی‌ها و دستگیری‌های اعضای شوراها تا مرز انحلال، تلخ نشود.

احراز صلاحیت‌های درست جلوی انحلال و دستگیری در شوراها را می‌گیرد

دکتر صادقعلی رنجبر استاد دانشگاه و کارشناس سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارتباط با استقبال نامزدها از ثبت‌نام در انتخابات شوراهای اسلامی شهرها و روستاها اظهار کرد: مازندران با وجود اتفاقات تلخ دوره پنجم شوراها به ویژه شوراهای بعضی از شهرها، استقبال قابل قبولی در ثبت‌نام داوطلبان داشته و مهم‌تر از تعداد ثبت‌نام شده‌ها، حضور معدود چهره‌های آشنا و خوشنام در میان ثبت‌نام شده‌هاست که می‌توانند هم اعتمادهای از دست رفته را برگردانند و هم دوباره تنور انتخابات را گرم کنند و مردم را به پای صندوق‌های رأی کشانده و حضور حداکثری و یا حضور متعارف و قابل قبولی را به ثبت رسانند.

وی گفت: البته حضور پرانگیزه چهره‌های جوان و جویای نام نیز موهبتی است که در ابتدا جوان‌گرایی و تحقق آرمانی اهداف گام دوم انقلاب را در پی دارد و در ثانی اقشار قابل اعتنایی از مردم و به‌ویژه خانواده‌های‌شان را به پای صندوق می‌آورد.

این استاد دانشگاه افزود: به هر حال مشکلات معیشتی هشت سال گذشته به‌ویژه چهار سال اخیر، اراده عمومی را برای رأی دادن به ناتوانان پرادعا و حتی نااهلان خیانت‌پیشه، تحت تأثیر منفی قرار داده و شاید اصلی‌ترین عامل به حد نصاب نرسیدن نامزدها در برخی روستاها همین بوده و این امر به طور قطع بازتاب برآورد منفی مردم از اغلب اعضای شوراهای شهر و روستا در مازندران بوده است.

رنجبر در ادامه با اشاره به حضور برخی فرهیختگان و حتی ژورنالیست‌ها و اصحاب رسانه، متذکر شد: نظر به اینکه انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ مجازی‌ترین انتخابات پس از پیروزی انقلاب اسلامی است، به طور طبیعی نیازمند بصیرت ویژه انتخاباتی، در شکل‌گیری حماسه حضور و نیز حماسه انتخاب اصلح به منظور تکرار نشدن اتفاقات تلخ شورای پنجم و یا حتی انتخابات سراسری است!

وی یادآور شد: مهم‌تر از ثبت نام‌ها، احراز صلاحیت‌هاست که طی آن باید در یک مراقبت هوشمند، هم به برگزاری شورانگیز انتخابات با تنوع چهره‌ها و گرایشات انتخاباتی اندیشید و هم به پیشگیری از حضور نااهلان پرداخت تا دوباره کام مردم از کج دستی‌ها و دستگیری‌های اعضای شوراها تا مرز انحلال، تلخ نشود.

این کارشناس سیاسی گفت: در رصد نامزدها و تبلیغات زودهنگامی که در فضاهای مجازی و محفلی راه انداخته‌اند، باز هم همان نگرانی همیشگی وجود دارد و آن اینکه، سر و صدای تبلیغاتی و میدان‌داری کم‌توان‌ها، بسیار پررنگ تر و بیشتر از توانمندهای مأخوذ به حیاست!

رنجبر افزود: شاخص‌های شناسایی کم‌توان‌ها قطعا می‌توانند شامل بی‌مهارتی‌ها، ناآشنایی‌ها، شعارزدگی‌ها، بی‌برنامه بودن‌ها، فقدان بانک اطلاعاتی از بستر مأموریت‌ها و عدم انطباق پیشینه عملکردی با ادعاها و وعده‌های انتخاباتی باشند.

وی در پایان گفت: برگزاری انتخابات سالم و کم‌تخلف، انتظار منطقی مردمی است که با وجود فضاسازی‌های منفی شبکه‌های ماهواره‌ای و پادوهای آنها در فضای مجازی، قصد دارند با حضور در پای صندوق‌های رأی، ثابت کنند که قادر به تفکیک تکلیف الهی و اجتماعی خود با مشکلات معیشتی خویش‌اند و از حضور در صحنه پا پس نمی‌کشند.

انتهای پیام/۸۶۰۴۱/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول