اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

وجود 500 گونه گیاهان دارویی در کردستان/منابع طبیعی در کنار مردم است

مدیرکل منابع طبیعی کردستان گفت: ۲۵۰۰ گونه گیاهی در استان شناسایی شده که ۵۰۰ گونه آن دارای خصوصیات دارویی است.

وجود 500 گونه گیاهان دارویی در کردستان/منابع طبیعی در کنار مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، سعدی نقشبندی صبح امروز در دیدار با فرماندار سقز اظهار داشت:  بحث کشت گیاهان دارویی به دلیل ظرفیت کردستان بسیار با اهمیت است زیرا ۲۵۰۰ گونه گیاهی شناسایی شده است که ۵۰۰ گونه آن دارای خصوصیات دارویی است.

مدیرکل منابع طبیعی استان کردستان با بیان اینکه، شعار منابع طبیعی، «با مردم و برای مردم» است، افزود: منابع طبیعی در کنار مردم است نه برابر مردم.

نقشبندی افزود: منابع طبیعی سقز در زمینه اجرای طرح‌های آبخیزداری، توسعه فرهنگ زراعت چوب و حفاظت از عرصه، اقدام‌های خوبی انجام داده است و در این راستا امسال نیز برنامه‌هایی در دست اجرا دارد.

وی با اشاره به اینکه در منابع طبیعی باید همواره در راستای صیانت از مراتع و جنگل‌ها کار شود، عنوان کرد: حفاظت و صیانت از منابع طبیعی به تنهایی از عهده این اداره کل بر نمی‌آید و مستلزم مشارکت جدی مردم است.

مدیرکل منابع طبیعی کردستان از مسئولان و مردم شهرستان سقز خواست همچون گذشته این اداره را در راستای حفاظت از منابع طبیعی کمک کنند و بر جلوگیری از قطع درختان توسط افراد سود جو تاکید کرد.

نقش منابع طبیعی در اقتصاد روستاهای سقز پررنگ‌تر شود

فرماندار ویژه شهرستان سقز هم در این نشست بر اجرای طرح‌هایی که باعث رشد اقتصادی روستاها می‌شود، تصریح کرد.

کامیل کریمیان همچنین بر توجه به الگوی کشت مناسب جهت جلوگیری از فرسایش خاک در روستاها و حفاظت از جنگل و مراتع و همچنین منابع طبیعی که به عنوان معادن از آن بهره‌برداری می‌شود، تاکید کرد.

وی ادامه داد: منابع طبیعی باید بیش از گذشته بر مراتع خدادادی شهرستان نظارت داشته باشد و از تخریب منابع طبیعی توسط سود جویان جلوگیری کند.

انتهای پیام/2330/74

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول