اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

پتروشیمی‌ها ذاتا آلاینده هستند و باید حق آلایندگی بپردازند

نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان، بندر امام خمینی(ره) و بخش جولکی در مجلس شورای اسلامی گفت: صنایع پتروشیمی ذاتا آلاینده هستند اما برخی از پتروشیمی‌ها با دریافت برگ سبز از پرداخت حق آلایندگی معاف شده‌اند.

پتروشیمی‌ها ذاتا آلاینده هستند و باید حق آلایندگی بپردازند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرماهشهر حبیب آقاجری در خصوص روز زمین پاک اظهار کرد: سازمان حفاظت محیط زیست سال ۱۴۰۰ را احیای زمین، افزایش بهره وری برای توسعه پایدار نامگذاری کرده است و همانگونه که از شعار امسال مشخص است، برخی از قوانین، مانع از احیا زمین و در نتیجه افزایش بهره‌وری برای توسعه پایدار شده‌اند. 

وی با اشاره به تبصره یک ماه ۳۸ قانون ارزش افزوده، تصریح کرد: به عنوان مثال در این تبصره به صراحت عنوان شده پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها آلاینده هستند و باید حق آلایندگی پرداخت کنند. 

آقاجری افزود:این قانون در سال‌های اخیر مورد مناقشه قرار گرفته و با بخشنامه‌ای که معاون حقوقی ریاست جمهوری صادر کرده، متاسفانه برخی از پتروشیمی‌ها با دریافت برگ سبز از پرداخت حق آلایندگی معاف شده‌اند. 

وی این بخشنامه را مغایر با شعار سازمان حفاظت محیط زیست دانست و عنوان کرد: صنایع پتروشیمی ذاتا آلاینده هستند و این آلایندگی سبب آلودگی خشکی، دریا و هوا و در کل باعث آلودگی کره زمین می‌شود. 

نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان، بندر امام خمینی(ره) و بخش جولکی در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: با پرداخت حق آلایندگی از سوی صنایع پتروشیمی، مدیریت شهری می‌تواند سیاست‌های زمین پاک را با طراحی برنامه‌ای مدون در جامعه به اجرا در آورد و ما در مجلس شورای اسلامی به طور جدی پیگیر پرداخت حق آلایندگی از سوی پتروشیمی‌ها هستیم. 

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول