اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

مشهد تابستان سختی در تأمین آب دارد/ آب‌رسانی ۶۰ روستای مشهد با تانکر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: با توجه به کاهش شدید حجم بارندگی‌ها و افت میزان ذخیره آب در منابع تأمین آب ازجمله سدها، چاه‌ها و قنات‌ها، کلان‌شهر مشهد امسال تابستان سختی را ازلحاظ تأمین آب پیش روی خود دارد.

مشهد تابستان سختی در تأمین آب دارد/ آب‌رسانی ۶۰ روستای مشهد با تانکر

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی آبفا مشهد، حسین اسماعیلیان اظهار کرد: چنین وضعیتی  در طول ۴۰ سال اخیر تجربه نشده است و درنتیجه آن به‌طورقطع با شرایطی خاص مواجه هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد افزود: متوسط بارندگی مشهد در سال آبی جاری حدود یک‌سوم بارندگی  سال گذشته است و با این کاهش بارندگی و با توجه به ناپایداری منابع تأمین آب روستاها، تعداد روستاهای مشهد که به‌صورت  تانکری آب‌رسانی می‌شوند ممکن است به  ۶۰ روستا در تابستان امسال برسد. 

وی بیان کرد: از سال گذشته با طرح موضوع ادغام شرکت‌های آب فاضلاب شهری و روستایی،  اقدامات خوب و قابل‌توجهی در خصوص برطرف کردن مشکلات آب  ۷۹ روستای دارای شرایط حاد  نظیر حفر ۱۹ حلقه چاه صورت گرفت و اگر این اقدامات انجام نمی‌شد با شرایط حادتری مواجه می‌شدیم.

اسماعیلیان ابراز کرد: گرمای هوا، کاهش بارندگی‌ها و ادامه موضوع  شیوع ویروس کرونا تأثیر قابل‌ملاحظه‌ای در افزایش میزان مصرف آب دارد و درمجموع در فروردین امسال، نسبت به مدت  مشابه سال قبل، میزان مصرف آب در بخش خانگی ۱۵ درصد افزایش‌یافته است.

وی با تأکید بر لزوم مدیریت مصرف یادآور شد: امیدواریم با همراهی شهروندان و مصرف بهینه  آب از تابستان امسال بدون جیره‌بندی عبور کنیم.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول