اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

بسته خبری پلیس| از قدردانی سخنگوی وزارت بهداشت از اقدامات پیشگیرانه کرونا تا کشف نهاده‌های دامی قاچاق

سخنگوی وزرات بهداشت و ناظر عالی وزیر بهداشت در ساری، گفت: اقدامات پیشگیرانه نیروی انتظامی در مقابله با ویروس کرونا ستودنی و قابل تقدیر است.

بسته خبری پلیس| از قدردانی سخنگوی وزارت بهداشت از اقدامات پیشگیرانه کرونا تا کشف نهاده‌های دامی قاچاق

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سردار مرتضی میرزایی فرمانده انتظامی استان مازندران صبح امروز به مناسبت هفته سلامت به همراه معاون اجتماعی و معاون بهداشت، درمان و امداد انتظامی استان با حضور در دانشگاه علوم پزشکی با دکتر لاری سخنگوی وزارت بهداشت و دکتر موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران دیدار کرد.

دکتر سیماسادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت و ناظر عالی وزیر در این دیدار که به استان مازندران سفر کرده بود از عملکرد نیروی انتظامی به عنوان عضو ستاد ملی مقابله با کرونا در اجرای محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های تردد قدردانی کرد.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات پیشگیرانه نیروی انتظامی در مقابله با ویروس کرونا ستودنی است بر لزوم نظارت بیشتر پلیس و دستگاه‌های مرتبط استان در اعمال محدودیت‌های تردد تاکید کرد.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: اعمال جریمه‌های سنگین و نظارت بر ترددهای شهری و بین شهری با استفاده از دوربین‌های پایش تصویری، تعطیلی بازار، نظارت بر صنوف و اعمال قانون افراد متخلف تا حدودی می‌تواند به مدیریت و کنترل بیماری کمک کند.

سردار میرزایی نیز در این دیدار ضمن تبریک هفته سلامت و آرزوی صحت و سلامتی برای همه مردم شریف و شفای عاجل برای بیماران کرونایی به اقدامات و فعالیت‌های پیشگیرانه پلیس در مقابله با ویروس کرونا پرداخت و افزود: در ۵۷ نقطه از استان مازندران طرح کنترل تردد اعمال می‌شود.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به اعمال قانون رانندگان متخلف که اقدام به تردد در شهرهای قرمز و نارنجی و محدودیت‌های کرونایی شبانه را رعایت نمی‌کنند، افزود: در حوزه اصناف نیز با توجه به ابلاغ محدویت‌های مشاغل با همکاری اتحادیه‌ها و اصناف نظارت و کنترل واحدهای صنفی در دستور کار پلیس قرار دارد.

*کشف قاچاق ۱۰ تن نهاده دامی قاچاق در سوادکوه شمالی

حمیدرضا فرهودی فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه شمالی از کشف ۱۰ تن نهاده دامی قاچاق خبر داد و اظهار کرد: در پی کسب خبری با موضوع قاچاق نهاده‌های دامی در یکی از شهرک‌های صنعتی، بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.

وی با اشاره به شناسایی و توقیف خودروهای حامل نهاده‌های دامی توسط ماموران انتظامی، افزود: ماموران انتظامی در بازرسی از ۴ دستگاه خودروی نیسان ۱۰ تن و ۷۰۰ کیلوگرم نهاده دامی خارج از شبکه توزیع و فاقد مجوزهای قانونی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه شمالی با اشاره به ارزش یک میلیارد ریالی کالای قاچاق کشف شده بر اساس نظر کارشناسان، تصریح کرد: ماموران انتظامی در این اقدام 4 قاچاقچی کالا رادستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی کردند.

حمیدرضا فرهودی از هموطنان در خواست کرد: در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت‌های غیرقانونی، مراتب را در اسرع‌وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

*بخشودگی جرایم ۲ برابری رانندگی تا پایان سال ۹۹ 

نصرالله بیگی رئیس پلیس راهور استان مازندران از بخشودگی جرایم ۲ برابری خودروها تا پایان سال ۹۹ و جایگزینی توقیف خودروها با جریمه ۳ میلیون تومانی به جای جریمه یک میلیون تومانی خبر داد و گفت: براساس پیشنهاد پلیس راهور ناجا و موافقت مجلس شورای اسلامی برای مساعدت شهروندان به ویژه در شرایط فعلی کرونایی جرایمی که در سال‌های گذشته بدلیل عدم پرداخت مالکان خودروها مشمول طرح ۲ برابری شده بودند، به اصل جریمه خود برگشتند.

وی با بیان اینکه شهروندان از ۴اردیبهشت ۱۴۰۰ تا پایان دی ماه سال جاری فرصت دارند تا از این طرح بخشودگی استفاده کنند، ادامه داد: کلیه مالکان خودروها می‌توانند از طریق دفاتر پلیس +۱۰ لیست جرایمی را که به اصل خود برگشته است دریافت و از طریق درگاه‌های بانکی یا سایت راهور ۱۲۰ به صورت حضوری و غیر حضوری نسبت به پرداخت آن اقدام کنند.

رئیس پلیس راهور استان مازندران تصریح کرد: سقف جریمه برای توقیف خودروها از یک میلیون تومان به  ۳ میلیون تومان افزایش یافته است و خودروهای دارای جرائم کمتر از ۳ میلیون تومان در صورت نداشتن دستور قضائی برای توقیف به دلایلی دیگر،توقیف نخواهند شد.

بیگلری از توافق پلیس راهور با سازمان انتقال خون در خصوص تردد شبانه شهروندان جهت اهدای خون خبر داد و تصریح کرد: با توجه به منع تردد شبانه خودروها در اجرای طرح مبارزه با ویروس منحوس کرونا، در صورتی که خودروی شهروندان در مسیر سازمان انتقال خون برای این امر خداپسندانه از طریق دوربین‌ها جریمه شوند، با دریافت معرفی نامه‌ای از این سازمان مشمول بخشودگی جریمه همان شب خواهند شد.

*کشف میلیاردی کولرهای قاچاق در بابل 

محمدزمان شالیکار فرمانده انتظامی شهرستان بابل از کشف ۴۶ دستگاه کولرقاچاق و فاقد مدارک گمرکی به ارزش ۸ میلیارد ریال و دستگیری ۳زورگیر فراری در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی خبر داد و گفت: ماموران انتظامی در پی اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی بررسی موضوع را با انجام اقدامات پلیسی به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران انتظامی با انجام اقدامات تخصصی یک انبار دپوی کالای قاچاق را شناسایی و در بازرسی از آن ۴۶ دستگاه انواع اسپیلیت به ارزش ۸ میلیارد ریال را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل تصریح کرد: ماموران انتظامی در این زمینه پرونده ای تشکیل و به مرجع قضائی ارسال کردند، کالای قاچاق برای سلامت اقتصادی جامعه مضر بوده و شهروندان در حمایت از تولید کنندگان داخلی و پیشگیری از خروج بیرویه ارز از کشور در صورت مشاهده افراد فرصت طلب در این زمینه موضوع را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

*توقیف کامیون حامل ۳ تن مرغ خارج از شبکه توزیع در آمـل 

ذات‌الله رضوانی فرمانده انتظامی شهرستان آمل از کشف ۳ تن مرغ زنده خارج ازشبکه توزیع خبر داد و گفت: ماموران انتظامی در پی دریافت خبری مبنی بر تهیه و انتقال مرغ زنده خارج از شبکه توزیع از محور هراز به سمت پایتخت، موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران انتظامی در پی انجام اقدامات پلیسی یک خودروی اسکانیا حامل ۳ تن مرغ زنده خارج از شبکه توزیع را شناسایی و آنرا توقیف کردند.

فرمانده انتظامی آمل با بیان اینکه کارشناسان ارزش کالای قاچاق کشف شده را ۷۵۰ میلیون ریال برآورد کردند، تصریح کرد: ماموران انتظامی در این اقدام متهم دستگیر شده و خودروی توقیفی را با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی کردند.

رضوانی در پایان خاطرنشان کرد: ماموران انتظامی مرغ‌های کشف شده را با هماهنگی قضائی به اداره دامپزشکی تحویل دادند.

انتهای پیام/۸۶۰۴۱/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول