اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

مدیریت صحیح بهره‌برداری از منابع طبیعی تضمین کننده بقای جوامع انسانی است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح و اصولی برای نحوه بهره‌برداری از منابع طبیعی زمین مهم‌ترین هدف توسعه پایدار و تضمین کننده بقای جوامع انسانی بخصوص نسل‌های آینده در زیست بوم‌هاست.

مدیریت صحیح بهره‌برداری از منابع طبیعی تضمین کننده بقای جوامع انسانی است

رضا میرزائی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک در آستانه فرارسیدن دوم اردیبهشت ماه روز زمین پاک، اظهار کرد: تخریب فزاینده محیط زیست و مقابله با آثار و پیامدهای منفی آن به عنوان یکی از مهم‌ترین موضوع‌ها در آستانه هزاره سوم مطرح شده و در حال حاضر تمام توجهات جوامع مختلف به این مسئله اختصاص یافته است، به طوری که یافتن راهکارهایی برای کاهش یا رفع این خسارت‌ها، بخش مهمی از گفت‌وگوها و مذاکره‌ها را میان دولت‌ها تشکیل می‌دهد و نقطه عطف گفت‌وگوها این بود که سازمان ملل ۲۲ آوریل را به عنوان روز جهانی زمین پاک نام‌گذاری کرد. 

وی افزود: روز جهانی زمین پاک در سراسر دنیا به عنوان نمادی از ترویج فرهنگ حفاظت و نگهداری از محیط زیست است و  این روز تلنگری است تا بیش از پیش به موضوع پر اهمیت حفظ و حراست از زمینی که تنها مأمن و پناهگاه انسان به شمار می‌رود، پرداخته شود و این فرصت را در اختیار انسان‌ها قرار می‌دهد تا برای حیات سیاره‌ای که روی آن زندگی می‌کنند، کاری کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی بیان کرد: چالش‌های فراوان و اما فرصت‌های بسیار موجود در اقدامات مرتبط با احیای زمین، این موضوع را به مهم‌ترین موضوع روز زمین پاک امسال تبدیل کرده به همین دلیل شعار امسال روز زمین پاک، احیای دوباره زمین همراه با افزایش بهره‌وری برای توسعه پایدار انتخاب شده است.

میرزائی با اشاره به اینکه توسعه پایدار تنها بر جنبه زیست ‌محیطی تمرکز ندارد بلکه به جنبه‌های اجتماعی و اقتصادی جامعه هم توجه می‌کند، گفت: یکی از الزامات توسعه پایدار این است که محیط زیست و منابع طبیعی به عنوان میراث جمعی بشریت به گونه‌ای محافظت شود که علاوه بر پاسخگویی به نیازهای نسل حاضر، ظرفیت پاسخ‌دهی به نیازهای نسل‌های آینده را نیز داشته باشد.

وی گفت: برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح و اصولی برای نحوه بهره‌برداری از منابع طبیعی زمین  مهم‌ترین هدف توسعه پایدار و تضمین‌کننده بقای جوامع انسانی بخصوص نسل‌های آینده در زیست‌بوم‌هاست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اظهار کرد: هرچند امسال به دلیل حضور میهمان ناخوانده‌ای که به همه کشورهای جهان سرزده و تعداد زیادی را خانه‌نشین کرده و رعایت فاصله اجتماعی از اهم اقدامات پیشگیرانه است و لذا امکان برگزاری همایش و جشنواره‌های حضوری وجود نداشته و مراسم‌های مربوط به ‌روز جهانی زمین پاک به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول