اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

دستگیری 156 شکارچی در زنجان

مدیر کل محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه در سال گذشته ۱۵۶ متخلف در حوزه شکار و صید دستگیر شدند، گفت: این افراد در قالب ۱۴۰ پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

دستگیری 156 شکارچی در زنجان

حسین آبسالان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: برخورد با مختلفان حوزه محیط زیست به صورت مستمر ادامه دارد.

مدیر کل محیط زیست استان زنجان با اشاره به اینکه در سالی که گذشت ۵۵ قطعه پرنده از انواع کبک، مرغابی و کبوتر به صورت غیر مجاز شکار شدند، عنوان کرد: شکارچیان همچنین ۳۴ رأس از انواع پستانداران همچون قوچ و میش، خرگوش و روباه را شکار کردند.

وی خاطر نشان کرد: در سال ۱۳۹۹ تعداد ۶۴ مورد پرونده شروع به شکار توسط شکارچیان به دست محیط‌بانان تشکیل شده است.

آبسالان با اشاره به اینکه سال گذشه ۳۵ قبضه سلاح غیر مجاز از شکارچیان کشف و ضبط شده است، عنوان کرد: این سلاح‌ها شامل یک قبضه سلاح گلوله زنی برنو و ۳۴ قبضه سلاح شکاری ساچمه‌زنی بوده است.

مدیر کل محیط زیست استان زنجان بیان کرد: در سال ۱۳۹۹ تعداد ۷۶ قبضه سلاح مجاز نیز از شکارچیان کشف و ضبط شد است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۸۸۵ قطعه انواع ادوات و وسایل شکار از شکارچیان در زنجان کشف و ضبط شده است، بیان کرد: این ادوات شامل فشنگ ساچمه‌ای و چارپاره، دوربین چشمی، تور زنده‌گیری، پروژکتور، چاقو و ... است.

آبسالان با اشاره به اینکه سال گذشته ۳۲مورد آتش‌سوزی در مناطق حفاظت شده استان زنجان روی داده است، افزود: در این آتش‌سوزی‌ها ۳۳۵ هکتار از مراتع این مناطق در آتش سوخت.

مدیر کل محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه در سال گذشته ۱۵۶ نفر در حوزه شکار و صید دستگیر شدند، گفت: این افراد در قالب ۱۴۰ پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

انتهای پیام/73009/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول