اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

افزایش 18 درصدی مصرف آب در کردستان/ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آبفا کردستان از افزایش 18 درصدی مصرف آب در کردستان طی سال 99 نسبت به سال 98 خبر داد و گفت: با توجه به کاهش بارندگی‌ها لازم است مدیریت مصرف آب توسط مشترکین انجام شود.

افزایش 18 درصدی مصرف آب در کردستان/ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب

محمد فرهاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، با اشاره به کاهش 32.2 درصدی نزولات جوی و بارندگی‌ها در سال جاری نسبت به سال گذشته اظهار کرد: این امر به نوعی زنگ هشدار محسوب می‌شود و ضروری است نسبت به صرفه جویی مناسب آب در استان اقدام شود.

وی با بیان اینکه 49 درصد آب تولیدی استان از منابع آبهای سطحی(سدها و چشمه‌ها) و 51 درصد از منابع زیرزمینی تأمین می‌شود، خاطرنشان کرد: نیاز آب شرب استان کردستان با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 730 هزار نفر(شهری و روستایی) در سال 1399 برابر 163 میلیون متر مکعب بوده است.

فرهاد افزود: با توجه به تداوم شیوع بیماری کرونا در سال 99، میزان افزایش مصرف در سال 99 نسبت به سال 98،  18 درصد افزایش داشته است و لذا از مشترکین درخواست ضرورت صرفه‌جویی و مدیریت مصرف داریم و امید است با توجه به برنامه ریزی های انجام شده توسط شرکت آب و فاضلاب استان کردستان و همکاری مشترکین، آب شرب سالم و بهداشتی مورد نیاز استان در سال جاری تأمین و توزیع شود.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آبفا کردستان در پایان گفت: در حال حاضر 112 پروژه عمرانی در بخش‌های  آبرسانی، اصلاح و توسعه شبکه‌های توزیع و انتقال آب جهت تامین آب پایدار مشترکین در دست اجرا است.

 انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول