اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

صنعت «روتور توربین بخار» بازار گسترده‌ای پیش رو دارد

وزیر نیرو با بیان اینکه خودکفایی در روتور توربین بخار ۵/۸۲ مگاواتی علاوه بر سود مالی و کاهش هزینه‌ها اعتماد به نفس و روحیه مهندسان و حتی محصلان داخلی را بالا برده است، گفت با توسعه روابط اقتصادی به شکل روزافزون دست‌اندرکاران این صنعت، بازار گسترده‌ای را پیش‌روی خود خواهند داشت.

صنعت «روتور توربین بخار» بازار گسترده‌ای پیش رو دارد

به گزارش خبرگزاری فارس در فردیس، رضا اردکانیان، وزیر نیرو، در آیین رونمایی از نخستین روتور توربین بخار ۵/۸۲ مگاواتی که به صورت ویدیو کنفرانس پویش هر هفته الف-ب، در شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران در شهرستان فردیس، در خصوص این پروژه، اظهار کرد: پروژه  مهم و ارزنده  اولین روتور توربین بخار کار بسیار مهمی در مسیر خودکفایی است که توسط طراحان و مهندسان شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران انجام شد.

وزیر نیرو با بیان اینکه ارزش این کار بسیار بیش از رقم ریالی صرفه جویی در هزینه هاست، تصریح کرد: اعتماد به نفس و روحیه ای که این کار ایجاد می‌کند، با اعداد و ارقام قابل مقایسه نیست و یکی از نمودهای ظرفیت بالای منابع انسانی در کشور ما به شمار می‌آید.

اردکانیان بیان کرد: شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران می‌بایست در برنامه‌ریزی‌های خود نه تنها به نیازهای کشور، بلکه چشم به بازارهای منطقه داشته باشد. این محصولات موجب خواهد شد تا ایران در کنار تولیدکنندگان بزرگ این صنعت در دنیا قرار بگیرد و بدون تردید با توسعه روابط اقتصادی به شکل روزافزون دست‌اندرکاران این صنعت چه در شرکت تعمیرات نیروگاهی و چه در سایر بخش‌ها، بازار گسترده‌ای را پیش‌روی خود خواهند داشت.

وزیر نیرو اظهار کرد: اقدامات این چنینی و حرکت در مسیر خودکفایی انگیزه برای جوانانی است که در دانشگاه‌ها در حال تحصیل هستند و یکی از روزنه‌های نور به سوی آینده مطمئن و توام با نشاط و رونق و توسعه در کشور و منطقه است.

وی با بیان اینکه شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران باید برنامه ریزی برای نیازهای کشور و منطقه داشته باشد، تصریح کرد: چنین محصولاتی ایران را در کنار تولیدکنندگان بزرگ در کشورهای منطقه قرار می‌دهد و بازارهای گسترده ای را پیش روی تولیدکنندگان کشور قرار  خواهد داد.

انتهای پیام/ج/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول