اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

ثبت تمام اراضی ملی یزد در طرح کاداستر برای اولین بار در کشور

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: با اتمام اجرای طرح کاداستر اراضی ملی ، یزد به عنوان اولین اتمام کننده اجرای طرح کاداستر، تثبیت، تدقیق و صدور اسناد در اراضی ملی، در کشور شناخته شد.

ثبت تمام اراضی ملی  یزد در طرح کاداستر برای اولین بار در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، غلامعلی دهشیری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان این‌که اولویت‌دهی در تعیین حدود و صدور اسناد حدنگاری شده برای اراضی ملی و منابع طبیعی بر عهده سازمان اسناد و املاک کشور است که به عنوان یکی از برنامه های کوتاه مدت سند تحول پیش بینی شده است، اظهار کرد: هدف از اجرای طرح کاداستر را تعیین محدوده‌های مالکیتی به همراه اطلاعات حقوقی مرتبط به هر ملک است.

وی افزود: کاداستر مجموعه اطلاعات هندسی حقوق مالکیتی املاک، مستقلات، مستحدثات و قطعات ملکی در محدوده جغرافیایی بصورت نظام بهم پیوسته است که مالکیت مردم و دولت را تعیین کرده و با اجرای آن حقوق هر دو حفظ می شود.

رئیس کل دادگستری استان یزد با بیان این‌که در سال گذشته با ابلاغ از سوی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تثبیت و صدور سند مالکیت اراضی ملی یزد در دستور کار قرار گرفت، گفت: عملیات کاداستر اراضی ملی به مساحت هفت میلیون و سی هزار هکتار در بانک کاداستر جانمایی و به اتمام رسید واسناد مالکیت این اراضی صادر و تسلیم شد.

دهشیری خاطرنشان کرد: اطلاعات کاداستر شهری، تهیه سیستم اطلاعات کاداستر در اراضی روستایی، زراعی، جنگل، مراتع و سایر اراضی کشور از جمله اهداف مهم کمی کاداستر است.

وی در رابطه با تعامل دستگاه‌های متولی اجرای طرح کاداستر عنوان کرد: با تعامل و همکاری دستگاه های ذی ربط از جمله اداره منابع طبیعی و ثبت اسناد و املاک به منظور اجرایی شدن طرح کاداستر به عنوان طرحی جامع و بسیار مهم، تعرض به اراضی ملی به شدت کاهش می یابد.

رئیس کل دادگستری یزد خاطرنشان کرد: با اجرای طرح کاداستر، قضازدایی، کاهش ورودی پرونده‌ها به محاکم قضایی، کاهش اختلافات حقوقی مردم و از همه مهمتر حفظ انفال رقم می خورد.

انتهای پیام/د
شایان ذکر است عملیات اتمام اجرای طرح کاداستر در تاریخ 27 اسفند ماه سال 99 به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اعلام؛ و یزد به عنوان اولین استان اتمام اجرای طرح کاداستر اراضی ملی در کشور نام گرفت.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول