اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

100 هزار هکتار از مراتع و مزارع گچساران برای مبارزه با آفت ملخ پایش شد

مدیرجهاد کشاورزی گچساران تاکنون گفت: تا کنون 100 هزار هکتار از مراتع و مزارع گچساران برای شناسایی آفت ملخ صحرایی پایش شد.

100  هزار هکتار از مراتع و مزارع گچساران برای مبارزه با آفت ملخ پایش شد

لیلا عطا زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس  در گچساران اظهار کرد: با توجه به مشاهده ملخ صحرایی  در مراتع و مزارع استان های همجوار بوشهر و خوزستان  طرح پایش مراتع و مزارع برای شناسایی آفت ملخ  در گچساران آغاز شد.

 وی ادامه داد: تا کنون یک صدهزار هکتار از مزارع و مراتع شهرستان گچساران برای شناسایی آفت ملخ صحرایی پایش شد.

مدیرجهادکشاورزی گچساران با بیان اینکه کار پایش مراتع و مزارع شهرستان گچساران توسط همکاران جهادکشاورزی انجام می‌شود، گفت: خوشبختانه تاکنون آفتی از ملخ صحرایی در مراتع و مزارع گچساران مشاهده نشده است.

 عطلا زاده اذعان کرد:  بی بی حکیمه،لیشتر، امامزاده جعفر،سرابننیز، دریلا، باباکلان، کمبل و پشتکوه از مهمترین مناطق پایش شده امسال در این شهرستان  بوده است.

 مدیرجهادکشاورزی گچساران ابراز کرد: همه پیش بینی های لازم برای مبارزه با آفت ملخ صحرایی اندیشیده شده است.

 وی با درخواست از کشاورزان این شهرستان خاطرنشان کرد:  کشاورزان در صورت مشاهده ملخ های صحرایی مراتب را به جهاد کشاورزی گزارش دهند.

 به گزارش فارس، آفت ملخ صحرایی که منشاء آن شرق آفریقاست از سواحل سودان، جیبوتی، اتیوپی و سومالی وارد شبه‌جزیره عربستان می‌شوند و با مناسب شدن شرایط به شمال این کشور رفته و عموما با وزش باد از شمال عربستان وارد ایران می‌شوند.

ملخ‌های مهاجر بهمن ماه سال ۱۳۹۷ از کشورهای حوزه شبه جزیره عربستان از جمله امارات، عمان و کشور عربستان وارد برخی استان‌های جنوب شرق کشور شد.

 تخم گذاری ملخ به صورت خوشه‌ای انجام می‌شود که در آینده منجر به تولید ۳۰۰ تا ۴۰۰ ملخ می‌شود.

ملخ‌های مهاجم تمام گیاهان زراعی، باغی و حتی علف‌های هرز را می‌خورند، این نوع ملخ قدرت پرواز بسیار زیادی دارد و در یک شبانه روز می‌تواند تا ۱۵۰ کیلومتر پرواز کند.

این نوع از ملخ‌ها در مسیر عبور خود با تغذیه از سبزینه‌های مختلف ازجمله جنگل‌ها، باغ‌های میوه، علوفه، غلات، صیفی و مراتع را از بین می‌برند و با توجه به قدرت تخریبی بالایی که دارند باعث قحطی در منطقه نیز می‌شوند.

انتهای پیام/82031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول