به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد، علی باخرد اظهار کرد: بر اساس قانون مصوب و ابلاغی از سوی وزارت کشور، خدماترسانی در حوزه حملونقل بار در سطح شهر مانند هر شغل دیگری نیاز به مجوزهای لازم دارد که در حوزه حمل بار تحت عنوان پروانه فعالیت و اشتغال تعریف میشود.
مدیرعامل سازمان مدیریت حملونقل بار درونشهری شهرداری مشهد با اشاره بهضرورت ساماندهی ناوگان باری، اضافه کرد: اولین افرادی که از دریافت مجوز منتفع میشوند خود رانندگان هستند زیرا خدمات مختلفی ازجمله سهمیه سوخت اضافی دریافت میکنند.
وی بابیان اینکه دومین تخلف پرتکرار ناوگان باری در سال ۹۹ رعایت نکردن تردد در محدودههای زمانی و مکانی اعلامشده است، اظهار کرد: هدف از محدوده بندی مشهد به سه بخش سبز، زرد و قرمز، کنترل و کاهش بار ترافیکی و سهولت تردد شهروندان در سطح شهر است و رعایت این قانون به نفع همه خواهد بود.
باخرد با اشاره به تأثیر رعایت این قانون توسط ناوگان باری درونشهری و منع ورود ناوگان باری جادهای به مشهد در کاهش آلودگی هوا، تصریح کرد: هرچقدر گرههای ترافیکی در بخشهای مختلف شهر مخصوصاً هسته مرکزی که بارنگ قرمز مشخصشده است کمتر باشد شاهد کاهش تصادفات خواهیم بود.
وی ادامه داد: حمل بار نامتعارف و اضافه تناژ از دیگر تخلفات مهم ناوگان باری طی سال گذشته بود که میتواند آسیبهای جبرانناپذیری به زیرساختهای شهری وارد کند و مدیریت شهری برای جبران آن باید هزینه گزافی را بپردازد.
انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲