اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

فعالیت ۳۰ اکیپ دامپزشکی در ماه رمضان

مدیرکل دامپزشکی همدان از اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی در ماه رمضان خبر داد و گفت: در این طرح ۳۰ اکیپ فعالیت می‌کنند.

فعالیت ۳۰ اکیپ دامپزشکی در ماه رمضان

محمودرضا رسولی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان از اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی در ماه رمضان خبر داد و اظهار کرد: در این طرح روزانه ۴۱ کارشناس در استان در قالب ۳۰ اکیپ ثابت و سیار در دو شیفت صبح و بعدازظهر از ساعت ۸ تا ۲۰ بر تولید و عرضه مواد خام دامی نظارت می‌کنند.

وی هدف از اجرای این طرح را تضمین سلامت و ارتقای کیفیت بهداشتی فرآوردههای خام دامی در ماه رمضان دانست و گفت: اجرای دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی در خصوص حمل، نگهداری و عرضه بهداشتی محصولات دامی مورد توجه است.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با بیان اینکه وظیفه دامپزشکی تامین امنیت غذایی از تولید تا مصرف است افزود: در ماه رمضان همانند سال‌های گذشته، سربازان عرصه سلامت بر روند تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی نظارت دارند.

وی از نظارت و بازرسی از قصابی‌ها، مرغ‌فروشی‌ها، خودروهای ویژه حمل فرآورده‌های خام دامی، رستوران‌ها، هتل‌ها، چلوکبابی‌ها، سردخانه‌ها، کشتارگاههای دام و طیور و کارگاه‌های بسته‌بندی خبر داد.

رسولی بیان کرد: با افزایش خرید و مصرف فرآورده‌های خام دامی مانند گوشت قرمز و سفید در ماه رمضان و تأمین امنیت غذایی مصرف‌کنندگان از تولید تا مصرف، برنامه‌ریزی منسجم برای اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی در سطح استان انجام شده است.

وی از مردم خواست ضمن تهیه فرآورده های دامی از مراکز معتبر و مجاز در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را از طریق تلفن ۱۵۱۲ و تلفن ۴- ۳۲۶۵۱۸۰۱ -۰۸۱ به بازرسان اداره دامپزشکی اطلاع دهند تا برخورد لازم و به موقع صورت گیرد.

 انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول