اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

تزریق واکسن کرونا به ۵۹۰۰ نفر در بوشهر/ ۴۲ درصد کادر درمان واکسینه شدند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: ۴۲ درصد کادر درمان و ۳۵ درصد کادر بهداشتی استان تاکنون در مقابل کرونا واکسینه شدند.

تزریق واکسن کرونا به ۵۹۰۰ نفر در بوشهر/ ۴۲ درصد کادر درمان واکسینه شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، سعید کشمیری امروز در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: کل مبتلایان به کرونا در کشور تاکنون دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر و کل فوتی‌ها به ۶۶ هزار و ۷۰۰ نفر رسیده، روز گذشته بالاترین آمار فوتی در یک روز در کل کشور با عدد ۴۰۵ فوتی ثبت شد و چهار هزار و ۷۶۶ بیمار بد حال هم در بیمارستان‌های کشور بستری هستند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به آمار کرونایی استان گفت: کل مبتلایان به کرونا در استان بوشهر تاکنون ۳۰ هزار نفر و فوتی‌ها هم ۹۵۲ نفر بوده و در حال حاضر ۴۴۵ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری بوده که از این تعداد ۵۸ نفر در ICU بوده و نیمی از این ۵۸ نفر هم از دستگاه ونتیلاتور استفاده می‌کنند. 

وی بیان داشت: در ۲۴ ساعت گذشته در استان بوشهر، ۹۲ بیمار بستری جدید و ۸۳ بیمار ترخیص و هشت فوتی در استان ثبت شد که بالاترین رقم فوتی در یک روز بوده است.

۵۹۰۰ نفر در استان واکسن کرونا زدند

عبدالحمید خواجه ییان نیز در این جلسه گفت: تا ۲۸ فروردین برای ۶ هزار و ۳۳۹ نفر واکسن کرونا دریافت کردیم که تاکنون پنج هزار و ۹۰۰ نفر در استان واکسینه شدند و روز گذشته هم ۶ هزار و ۷۹۰ دور واکسن جدید دریافت کردیم که به زودی عملیات واکسیناسیون با جدیت ادامه می‌یابد. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: ۴۲ درصد کادر درمان و ۳۵ درصد کادر بهداشتی استان تاکنون در مقابل کرونا واکسینه شدند. 

سید جواد رکاب‌پور نیز در این جلسه اظهار داشت: از ۹۵ مورد بیمار جدید بستری مبتلا به کرونا در استان، ۲۰ مورد بستری جدید در مراکز درمانی تامین اجتماعی استان بوده است. 

 یک سوم بار بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان برای مقابله با کرونا

مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر بیان داشت: از مجموع ۱۶۰ تخت فعال بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان، ۵۳ تخت به بیماران کرونایی اختصاص یافته و یک سوم بار بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان به مقابله با کرونا اختصاص یافته است. 

وی اظهار داشت: ۱۶ پرستار مراکز درمانی تامین اجتماعی استان در یک هفته اخیر به کرونا مبتلا شدند؛ همچنین از ۴۵ پرسنل جدید درخواستی با ۱۵ نفر موافقت شده که تنها ۷ نفر از این تعداد پرستار هستند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول