اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

مبارزه با سن غلات در ۱۸۳۵ هکتار از اراضی سمنان

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: مبارزه با سن مادری در سطح یک‌هزار و ۸۳۵ هکتار از مزارع گندم و جو این استان انجام شد.

مبارزه با سن غلات در ۱۸۳۵ هکتار از اراضی سمنان

عباس مشیریان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: مبارزه با سن مادری در سطح یک‌هزار و ۸۳۵ هکتار از مزارع گندم و جو استان سمنان انجام شده است.

وی افزود: این میزان مبارزه در سطح مزارع گندم و جو در سطح هفت شهرستان سمنان، گرمسار، شاهرود، دامغان، میامی، آرادان و سرخه انجام شد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به تاریخ آغاز مبارزه با سن مادری در ابن استان گفت: عملیات مبارزه همگانی با آفت سن غلات از پنجم فروردین‌ماه آغاز شد و تا امروز ادامه داشت.

مشیریان با اشاره به آغاز عملیات مبارزه با سن مادری در شهرستان سمنان افزود: مبارزه با سن مادری در شهرستان سمنان از پنجم فروردین‌ماه آغاز در مجموع در سطح ۶۸۰ هکتار از مزارع جو و گندم مبارزه با سن مادری انجام شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین سطح مبارزه با سن مادری بعد از شهرستان سمنان در سطح مزارع گندم و جو شهرستان گرمسار بوده است، افزود: در گرمسار ۶۳۰ هکتار، آرادان ۳۵۰ هکتار، میامی ۸۵ هکتار، سرخه ۴۰ هکتار، دامغان ۴۵ هکتار و شاهرود نیز پنج هکتار مبارزه با سن مادری انجام شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه عملیات مبارزه با آفت سن غلات در سطح مزارع گندم و جو بوده است، افزود: از مجموع کل سطح مبارزه یک‌هزار و ۱۳۵ هکتار مربوط به مزارع گندم و ۷۰۰ هکتار نیز در مزارع جو بوده است.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول