اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

هلال| تفکر «عیسی به دین خود، موسی به دین خود» مانع اجابت دعاست

حجة‌الاسلام سعیدیان گفت: یکی از مهم‌ترین موانع استجابت دعا، بی‌تفاوتی نسبت به مسائل جامعه است. امر به معروف و نهی از منکر به معنای دعوتگری است؛ یعنی سعی کنیم به قدر وسع، توان و ظرفیت خود یک نفر را به سمت دین خدا جذب کنیم.

هلال| تفکر «عیسی به دین خود، موسی به دین خود» مانع اجابت دعاست

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، ویژه‌برنامه هلال به مناسبت ماه رمضان، در قالب سخنرانی‌های کوتاه به صورت روزانه در خروجی‌های خبرگزاری فارس برای مخاطبان منتشر خواهد شد.

حجت‌الاسلام علی سعیدیان، سخنران مذهبی در آخرین قسمت فصل اول این ویژه برنامه با موضوع عوامل حبس دعا اظهارداشت: یکی از مهم‌ترین موانع استجابت دعا، بی‌تفاوتی نسبت به مسائل جامعه است. امر به معروف و نهی از منکر به معنای دعوتگری است یعنی سعی کنیم به قدر وسع، توان و ظرفیت خود یک نفر را به سمت دین خدا جذب کنم.

وی افزود: این اراده باید در وجود ما باشد. این جمله که عیسی به دین خود و موسی به دین خود در هیچ کدام از ادیان وجود ندارد. حضرت عیسی(ع) مبعوث شد تا بگوید دین موسی منقضی شد و از امروز دین کامل در زمان خودش دین مسیحیت است. امر به معروف و نهی از منکر یعنی دعوتگری به سمت دین که مخصوص اسلام هم نیست و در مسیحیت نیز رواج دارد یعنی افراد دلشان برای دین و حرف خدا می‌سوزد تا روی زمین نماند.

سعیدیان گفت: عامل مهمی که مانع استجابت دعاست این است که خدا می‌فرماید شما می‌بینید جامعه به سمتی می‌رود که حرف من بی‌ارزش می‌شود اما عکس‌العملی نشان نمی‌دهید و ساده از کنارش می‌گذرید بنابراین من هم دعایتان را مستجاب نخواهم کرد. بی‌توجهی نسبت به حرف و دستورات خداوند مانع استجابت دعاست.

این سخنران مذهبی تصریح کرد: در روایت داریم حضرت عیسی با حواریون خود از منطقه‌ای عبور می‌کردند که دیدند آن منطقه براثر عذاب خدا ویران شده است. حواریون پرسیدند اینجا چه شده است؟ حضرت عیسی به اذن خدا یکی از مردگان را زنده کرد و از او ماجرا را پرسید. او گفت: اینجا عذاب الهی نازل شده است زیرا مردم شهر بی‌حیا شده بودند و خدا هم عذاب نازل کرد. حضرت پرسید تو هم جزء بی‌حیاها بودی؟ گفت خیر من عابد بودم و سر از سجاده برنمی‌داشتم.

وی افزود: حضرت عیسی پرسید پس چرا تو را عذاب کردند؟ او گفت: این برای خودم هم سوال بود و در این عالم پس از مرگ پرسیدم چرا من را عذاب کردید؟ آنان گفتند آن جایی که باید حرف می‌زدم و از دین خدا و دستورات الهی با عقل و بیانم دفاع می‌کردم، کوتاهی نکردم و سر سجاده نشستم.

سعیدیان گفت: زمانی که خداوند چنین فرد عابدی را عذاب می‌کند، قطعا دعایش را هم مستجاب نخواهد کرد.

فیلم این سخنرانی را اینجا ببینید:

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول