اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

آمادگی دانشگاه ارومیه برای شناساندن فرصت‌های کسب و کار به عموم مردم

مدیر فن‌آوری و ارتباط با جامعه دانشگاه ارومیه گفت: دانشگاه ارومیه از ظرفیت حل مسائل صنایع و دستگاه‌های اجرایی در آذربایجان‌غربی برخوردار است و همچنین آمادگی دارد تا زمینه‌های مساعد برای شروع کسب و کار و سرمایه‌گذاری را به عموم افراد علاقه‌مند را نشان دهد.

آمادگی دانشگاه ارومیه برای شناساندن فرصت‌های کسب و کار به عموم مردم

 هادی الماسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: امروز در آذربایجان‌غربی به واسطه برخورداری از ثروت‌های طبیعی گوناگون، ظرفیت ایجاد مشاغل تولیدی بسیاری وجود دارد.

وی ادامه داد: تکمیل زنجیره‌های تولیدی و انتخاب زنجیره‌های مزیت‌دار در سطح استان می‌تواند به گسترش اشتغال و تولید ثروت برای عموم مردم منجر شود.

مدیر فن‌آوری و ارتباط با جامعه دانشگاه ارومیه افزود: یکی از زمینه‌هایی که تمرکز بر آن می‌تواند برکات زیادی با خود به همراه داشته باشد، بازیافت و فرآوری ضایعات کشاورزی است.

الماسی اذعان کرد: تولید ماده پکتین و اسید تارتاریک ۲ ماده پرکاربرد در صنایع غذایی از تفاله سیب و انگور است که مورد مطالعه و ارزیابی قرار گرفته و جزو زمینه‌های سودآور برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: تولید زغال تهیه شده از زیست‌توده گیاهی و ضایعات کشاورزی که به آن بایوچار گفته می‌شود و یا تولید اسانس و کانکریت از گیاهان دارویی یا ضایعاتی نظیر پوست گردو از دیگر زمینه‌هایی است که می‌تواند برای علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در عرصه تولید مورد بررسی قرار گیرد.

الماسی یادآور شد: تولید آرتمیا نیز از جمله مواردی است که در خصوص آن مطالعه انجام شده است و تکمیل زنجیره تولید آن می‌تواند به گسترش اشتغال در استان کمک کند.

وی اضافه کرد: برخی محصولات آذربایجان‌غربی جایگاه خوبی در بازارهای جهانی دارند و در صورت تلاش برای به‌کارگیری دانش در زمینه فرآوری، بسته‌بندی و افزایش کیفیت محصولات نهایی می‌توان شاهد ارتقاء این جایگاه بود.

مدیر فن‌آوری و ارتباط با جامعه دانشگاه ارومیه با اشاره به اینکه برگ مو از ارومیه به کشورهایی نظیر ایرلند و یونان صادر می‌شود و میوه‌های خشک شده از جمله سیب ارگانیک یا زردآلو در کشورهای منطقه و اروپا خریداران خاص خود را دارند بیان کرد: بسته‌بندی‌های نوین عسل و حل مسئله سموم باقی‌مانده در خشکبار می‌تواند به افزایش صادرات از آذربایجان‌غربی کمک کند.

وی ضمن بیان این که دانشگاه ارومیه از تجریبات ارزشمندی در زمینه حل مسائل صنایع و دستگاه‌های اجرایی برخوردار است، تصریح کرد: طراحی و تولید برخی قطعات تحریمی، یافتن شیوه‌های نوین عرضه برخی محصولات کشاورزی و دامی و همچنین افزایش بهره‌وری و بازده برخی واحدهای تولیدی صنایع غذایی از جمله مواردی است که اخیرا به واسطه فعالیت اساتید و دانشجویان دانشگاه ارومیه محقق شده است.

الماسی با بیان اینکه دانشگاه ارومیه در صورت مراجعه صاحبان صنایع تولیدی می‌تواند به حل مسائل و موانع پیش‌روی آنان کمک کند، خاطرنشان کرد: شروع کار تولیدی لزوما نیاز به سرمایه‌های میلیاردی ندارد و مدیریت فن‌آوری و ارتباط با جامعه دانشگاه ارومیه آماده است تا زمینه‌های مساعد برای فعالیت افراد علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در عرصه تولید را به آنان نشان دهد و تا دستیابی به نتیجه مطلوب در کنار آنان باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول