اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

سوختگی شدید ۱۰ نفر بر اثر انفجار گاز یک منزل مسکونی در شیراز/ فوت یک کودک به دلیل شدت جراحات وارد شده

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز از انفجار مرگبار یک منزل مسکونی در کیان آباد خبر داد.

سوختگی شدید ۱۰ نفر بر اثر انفجار گاز یک منزل مسکونی در شیراز/ فوت یک کودک به دلیل شدت جراحات وارد شده

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد هادی قانع درباره این فاجعه دردناک گفت: در ساعت ۲۱:۵۴ دیشب ۲۹ فروردین ماه حادثه انفجار در یک ساختمان مسکونی به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که در پی آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان دو ایستگاه ۱۷ و ۶ را به محل حادثه واقع در کیان آباد خیابان موعود اعزام کرد.

وی با بیان اینکه اولین گروه از آتش‌نشانان سریعا بعد از اعلام حادثه به محل رسیدند، گفت: با حضور عوامل آتش‌نشانی در محل مشاهده شد که حادثه در یک ساختمان دو طبقه مسکونی رخ داده و کانون آن نیز انفجاری بوده که بر اثر نشت شدید گاز از سیلندر ۱۱ کیلویی در مجاورت اجاق رخ داده و موجب آتش سوزی و انفجار لحظه ای  طبقه دوم منزل مسکونی شده است.

قانع با بیان اینکه آتش‌نشانان با تقسیم شدن به دو گروه اقدامات خود برای اطفای حریق و نجات را در دستورکار خود قرار دادند، افزود: یک گروه از آتش‌نشانان اقدام به اطفای حریق و ایمن‌سازی محل کرده و دقایقی بعد موفق به اطفای کامل آتش شدند و ساکنین سریعا توسط گروه دوم از میان دود و خطر  به خارج از منزل انتقال یافتند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز عنوان کرد: متاسفانه خانواده ۱۰ نفره ساکن در این منزل شامل دو خانم جوان، یک آقا و هفت بچه یک تا هفت ساله به شدت دچار سوختگی شدند.

براساس مشاهدات دو کودک در وضعیت وخیمی بودند و یکی از آنان به دلیل شدت سوختگی  جان خود را از دست داد. 

قانع اضافه کرد: با خروج  ساکنین از میان شعله های آتش و انتقال به محل امن توسط تیم های آتش نشان، مصدومان سریعا به بیمارستان منتقل شدند.

وی درباره علت این حادثه نیز گفت: بررسی اولیه کارشناسان حاکی از آن است که نشت گاز و ایجاد شعله سبب وقوع این حادثه شده است، اما تحقیقات و بررسی های تکمیلی پس از اتمام عملیات آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/ن

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول