اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

تصمیمات ستاد ملی کرونا لازم الاجراست

فرماندار اسفراین با توجه به شیوع بیماری کرونا و قرار گرفتن این شهرستان در وضعیت قرمز گفت: دستورات و تصمیمات ستاد ملی کرونا لازم الاجراست و همه ملزم به رعایت قوانین آن هستند.

تصمیمات ستاد ملی کرونا لازم الاجراست

به گزارش خبرگزاری فارس از اسفراین، مهدی کرامتی در ستاد شهرستانی مدیریت بیماری کرونا اظهار کرد: سهل‌انگاری، تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی معادلات شیوع بیماری کرونا را برهم زده است و با طیف گسترده‌ای از بیماران تست مثبت مواجه شده‌ایم . 

وی ادامه داد: اگرچه عملکرد ستاد کرونا در سال گذشته به دلیل رعایت دستورالعمل‌ها مطلوب بود اما امسال از نیمه فروردین‌ماه شاهد افزایش بیماران و پر شدن تخت‌های بیمارستان هستیم. 

فرماندار اسفراین افزود: مزیت نسبی مقابله با این بیماری شناسایی کانون‌های شیوع آن است که در این کانون‌ها با مشخص کردن طیف‌های رنگی اعمال محدودیت انجام خواهد شد. 

وی با تأکید بر تشدید نظارت‌های کرونایی خاطرنشان کرد: در راستای مدیریت بیماری کرونا نظارت‌ها باید در قالب گروه‌های نظارت و گروه اقدام تشدید یابد و گزارش آن به‌صورت مصداقی به‌منظور آسیب‌شناسی ارائه شود. 

رئیس ستاد شهرستانی مدیریت بیماری کرونا با تقدیر از اجرای طرح شهید سلیمانی بیان کرد: این طرح در سه حوزه نظارت، شناسایی و حمایت و پشتیبانی اقدامات خوبی را انجام داده که شایسته تقدیر است. 

وی بر اهتمام بخشداران و پلیس راهور به‌منظور کنترل ورودی‌ها و نظارت بر تفرجگاه‌ها تأکید کرد و گفت: دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها نظارت بیشتری بر برگزاری مراسمات ترحیم در روستاها داشته باشند. 

کرامتی ایجاد پویش خیرین رسانه و سلامت را اقدامی ستودنی توصیف کرد و خواستار همراهی بیشتر پویش‌های خیرین در راستای کمک به کادر درمان شد . 

وی گفت: با توجه به اینکه شهرستان در وضعیت قرمز قرار دارد ضروری است رسانه‌ها شرایط را به‌منظور پیشگیری و کنترل بیماری تبیین کنند. 

مهدی کرامتی برگزاری هرگونه مراسم مذهبی و مراسمات شب قدر را در چارچوب مصوبات ستاد ملی کرونا عنوان کرد. 

وی در پایان گفت: نظارت بر اجرای طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها و اطلاع‌رسانی سهم بسزایی در کنترل بیماری کرونا دارد.

انتهای پیام/د

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول