اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

افزایش ۴۳ درصدی دستگیری متجاوزان به میراث‌ فرهنگی خراسان رضوی

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‎ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی از افزایش ۴۳ درصدی دستگیری متجاوزان به میراث‌فرهنگی طی سال ۹۹ خبر داد.

افزایش ۴۳ درصدی دستگیری متجاوزان به میراث‌ فرهنگی خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی خراسان رضوی، محمدعلی مدیر از افزایش ۴۳ درصدی دستگیری متجاوزان به میراث‌فرهنگی طی سال ۹۹ خبر داد و گفت: دستگیرشدگان متجاوز به آثار تاریخی در سال ۹۸ تعداد ۱۳۰ نفر بوده که در سال ۹۹ به ۱۸۷ نفر افزایش یافته است.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‎ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: تعداد ۱۳۶ نفر از دستگیرشدگان بومی، ۵۰ نفر غیربومی و یک نفر نیز سابقه‌دار بوده است که توسط نیروهای یگان حفاظت میراث ‌فرهنگی و همکاری نیروی انتظامی دستگیر شده‌اند.

وی درباره کشفیات سال گذشته اظهار کرد: ۴۳۸ مورد کشفیات صورت پذیرفت که ۲۲۴ مورد آن اصل و ۲۱۴ مورد آن بدل بوده است.

مدیر بیان کرد: طی سال گذشته ۱۴۸ نفر در حوزه میراث فرهنگی استان جرم مرتکب شده‌اند که ۷۰ نفر حفار غیرمجاز، ۴۱ نفر در حوزه ساخت‌وساز غیرمجاز، ۷ نفر تخریب آثار فرهنگی، ۶ نفر تجاوز به حریم، یک نفر به دلیل سرقت و ۶ نفر نیز خرید و فروش غیرمجاز بوده‌اند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۵۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول