اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

پاسخ ارتش به طمع‌ورزی دشمنان کوبنده و قاطع خواهد بود/ توان پاسخ‌دهی به هر تهدیدی را داریم

فرمانده گروه ۲۲ توپخانه ارتش در شهرضا با اشاره به پاسخ ارتش به طمع‌ورزی دشمنان این آب و خاک گفت: پاسخ ارتش کوبنده و قاطع است، چرا که تاریخ ارتش ایران عدم واگذاری حتی یک وجب خاک در قرن جدید است.

پاسخ ارتش به طمع‌ورزی دشمنان کوبنده و قاطع خواهد بود/ توان پاسخ‌دهی به هر تهدیدی را داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، روز ارتش نقطه عطف درخشانی در تاریخ رسالت و نقش‌آفرینی‌های ارتشیان غیور و غیرتمند در دفاع از استقلال و تمامیت ارضی و هم‌افزایی معنادار و افتخارآمیز آنان با سایر نیروهای مسلح به‌ویژه پاسداران سلحشور انقلاب اسلامی در دفاع از کیان انقلاب و ایران عزیز به شمار می‌رود، ۲۹ فروردین یادآور اراده مبارک و پیام هوشمندانه و تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ است که توطئه ضد انقلاب و دشمنان ایران و ایرانی در حذف ارتش را در نطفه خفه کرد.

سیر تکاملی و نقش تابناک ارتش فداکار در ظرفیت‌سازی‌های دفاعی و بازدارنده برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دلالت بر جهادی عالمانه و پیوسته توأم با باور و ایمان الهی و شجاعت در پای گذاردن در حوزه‌های سخت و ناممکن در صحنه فناوری‌های دفاعی دارد که دستاوردهای خیره‌کننده سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آن در عرصه‌های زمینی، دریایی، هوایی و پدافند و نیز تربیت نیروی انسانی مؤمن و پیشتاز در پذیرش مأموریت‌های دشوار و متنوع از جلوه‌گری‌های آن به شمار می‌رود

روز ارتش جمهوری اسلامی ایران فرصتی ارزشمند برای تحلیل و گرامیداشت یاد و خاطره الهام‌بخش شهیدان و حماسه‌سازان ارتش قهرمان در عرصه‌های دفاع از ایران اسلامی است و همانگونه که مقام معظم رهبری در بیانی ارزشمند فرمودند«به فضل پروردگار، ارتش جمهوری اسلامی ایران همان‏طوری که امام بزرگوار می‌خواستند و آرزو می‏‌کردند و بار‌ها بر زبان آورده بودند یک ارتش مردمی و خدایی است»، این مهم می‌تواند در زمره فریضه‌های پیش روی آحاد ایرانیان و مشتاقان استقلال و امنیت کشور قرار گیرد.

امیر سرتیپ دوم شهرام میناپور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به ۲۹ فروردین روز ارتش اظهار داشت: با توجه به صدور پیام تاریخی حضرت امام(ره) مبنی بر جلوگیری از انحلال ارتش در ۲۹ فروردین این روز ضمن اجرای رژه در سطح شهرها پیام صلابت ارتش به همگان صادر شد.

فرمانده گروه ۲۲ توپخانه ارتش در شهرضا با اشاره به تفاوت ارتش جمهوری اسلامی با ارتش زمان رژیم پهلوی افزود: ارتش زمان رژیم پهلوی وابستگی تجهیزاتی و آموزشی و تربیت نیروی انسانی کاملاً وابسته به بلوک غرب داشت، بطوری که ساده‌ترین امورات با مستشاران نظامی اداره می‌شد، ارتش جمهوری اسلامی شعار خودباوری و خود اتکا بودن در کلیه موضوعات را الگو قرار داده است و تفاوت فاحش در ایدئولوژی دارد که عامل مهمی به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه ارتش ایران قدرتمندترین و متفاوت‌ترین ارتش دنیا است، گفت: ایدئولوژی ارتش ایران که برگرفته از اسلام است، عامل تفاوت و قدرت ارتش ایران با دیگر ارتش‌های جهان است.

میناپور با اشاره به اخراج مستشاران آمریکایی از ارتش ایران بعد از انقلاب و تأثیر آن بر روند تولید تجهیزات نظامی عنوان کرد: با توجه به توان نیروهای داخلی، بهره‌برداری از جوانان کشور و پتانسیل داخلی و بومی‌سازی دانش در زمینه‌های مختلف روز به روز به تولید تجهیزات نظامی در داخل افزوده شد و شتاب گرفتن آن نیز کاملاً در حال حاضر ملموس است.

مهم‌ترین دستاورد ارتش خودباوری و اعتماد به نیروهای داخل است

فرمانده گروه ۲۲ توپخانه ارتش در شهرضا با اشاره به مهم‌ترین دستاوردهای ارتش جمهوری اسلامی ایران در طی ۴۲ سال گذشته بیان کرد: خودباوری و اعتماد به نیروهای داخل و شعار ما می‌توانیم و قطع وابستگی به بلوک‌های غرب و شرق که مصداق شعار حضرت امام(ره) است، مهم‌ترین دستاوردهای ارتش جمهوری اسلامی ایران در طی ۴۲ سال گذشته است.

وی با بیان اینکه گروه ۲۲ توپخانه ارتش در شهرضا امروز آمادگی کامل برای اجرای اوامر فرماندهی معظم کل قوا را دارد، افزود: در کلیه برآوردهای نظامی اعم از اطلاعاتی- عملیاتی یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌ها طرح مردم یاری است که این مسأله مکمل یک مأموریت نظامی در یک منطقه است، همچنین سازماندهی یگان‌های ارتش در طرح بلیات و تمرین روزانه این یگان در برآورده کردن این چنین نیازمندی‌هایی ایجاد شده است.

میناپور با اشاره به افتخارات ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: افتخار آفرینی ارتش انقلابی در زمان ۸ سال دفاع مقدس که نخستین یگانی بود که با توجه به ماهیت مأموریتی دشمن را در مواضع خود تثبیت و مانع پیشروی بیشتر دشمن شد و زمینه‌سازی برای سایر عملیات‌های آفندی را ایجاد کرد، با توجه به مردمی بودن بدنه ارتش که کمک شایانی در پیروزی انقلاب داشته است و شرکت در مأموریت‌های مستشاری سوریه و کمک به جبهه مقاومت از افتخارات شامخ ارتش است.

فرمانده گروه ۲۲ توپخانه ارتش در شهرضا با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب نسبت به رزمایش‌های نظامی و آثار اقتدارآمیز این رزمایش‌ها، عنوان کرد: عدم وابستگی تجهیزاتی و بومی‌سازی تاکتیک‌های مورد استفاده در رزمایش‌های متناسب با تهدیدات و شرایط اقلیمی سبب متمایز شدن رزمایش‌ها با سایر رزمایش‌های کشورهای دیگر شده است تا جایی که کشورهایی نظیر چین و سایر کشورها پیشنهاد رزمایش مشترک آبی، خاکی را کرده‌اند، این رزمایش‌ها اقتدار ایران را در منطقه نمایش می‌دهد.

شعار سال می‌تواند نهضت تولید تجهیزات در سطح ارتش باشد

وی با اشاره به پاسخ ارتش به طمع‌ورزی دشمنان این آب و خاک گفت: پاسخ ارتش کوبنده و قاطع است، چرا که تاریخ ارتش ایران عدم واگذاری حتی یک وجب خاک در قرن جدید است، در حال حاضر توان پاسخ‌دهی به هر تهدیدی را داریم.

میناپور با اشاره به جایگاه امروز ارتش ایران از نظر تسلیحات و امکانات در بین ارتش‌های جهان بیان کرد: با تکیه بر توانمندی دانشمندان کشور و تعامل وزارت دفاع با سایر صنایع پیشرفت‌های فوق‌العاده‌ای حاصل شده است.

فرمانده گروه ۲۲ توپخانه ارتش در شهرضا با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب با نام سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها و بازتاب آن در سطح ارتش عنوان کرد: با الگو قرار دادن شعار مذکور نهضت تولید تجهیزات در سطح ارتش ارتقای شایانی پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اقدامات گروه ۲۲ توپخانه شهرضا در راستای مقابله با کرونا گفت: دایر کردن ایستگاه‌های رفع آلودگی، گندزدایی و سم‌پاشی و ضدعفونی کردن اماکن شهر در راستای درخواست‌های اداره بهداشت شهرستان و تعامل همه جانبه در خدمت‌رسانی به همشهریان علاوه بر رعایت کلیه دستورالعمل‌های ابلاغی توسط اداره بهداشت و قرارگاه پدافند زیستی آجا در سطح یگان‌های تابعه.

میناپور با اشاره به جایگاه بین‌المللی ایران و تأثیرگذاری در تحولات منطقه ادامه داد: ایران به دلیل جمعیت و تاریخ و ابعاد جغرافیایی‌اش یکی از مهم‌ترین کشورهای خاورمیانه است و می‌تواند اراده خود را بر سایر بازیگران صحنه خاورمیانه تحمیل کند و این امر نشان از اهمیت جایگاه ایران در تحولات منطقه دارد.

توان موشکی جمهوری اسلامی ایران قابل مذاکره نیست

فرمانده گروه ۲۲ توپخانه ارتش در شهرضا با تأکید بر اینکه دستاوردها و توان موشکی کشورمان قابل مذاکره نیست، تصریح کرد: با توجه به توان موشکی ایران و داشتن یگان‌های موشکی، شهرهای موشکی، خط تولید موشک‌های گوناگون به عنوان مؤلفه خاص می‌توان نام برد و نمی‌توان این فاکتور و مؤلفه مهم را به معامله و مذاکره گذاشت.

وی با اشاره به سیاست‌های رئیس جمهور آمریکا در مقابل ایران و مذاکرات هسته‌ای گفت: ظاهر کار چنین به نظر می‌رسد در مقابل خواسته‌های جمهوری اسلامی ایران نرمش داشته باشد و تا مرحله‌ای به منظور اصلاح وجهه تخریب شده ایالات متحده در اذهان عمومی اقداماتی انجام دهد.

میناپور با اشاره به شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی خاطرنشان کرد: شهادت سردار سلیمانی نشان از قدرت و نفوذ منطقه‌ای غیرقابل تحمل برای استکبار جهانی را گوشزد می‌کند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ج۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول