اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

لزوم چاره‌اندیشی برای پیشگیری از وقوع سیلاب در شهداد/خسارت جدی به 9 واحد مسکونی

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سیلاب به ۹ واحد مسکونی روستای پشوییه شهداد خسارت جدی وارد کرده است، گفت: باید از بروز سیلاب در آینده به منظور جبران خسارت‌های مردم در این روستا تدابیری اندیشیده شود.

لزوم چاره‌اندیشی برای پیشگیری از وقوع سیلاب در شهداد/خسارت جدی به 9 واحد مسکونی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدرضا پورابراهیمی امروز در بازدید از روستای سیل‌زده پشوییه شهداد به بارش شدید باران طی روز گذشته و جاری شدن سیل در این روستا اشاره کرد و اظهار داشت: جاری شدن سیلاب حدود ۱۸ کیلومتر مسیر جاده خاکی و هشت کیلومتر به آسفالت این منطقه آسیب وارد کرده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به اینکه همچنین سیلاب به شبکه برق‌رسانی روستای پشوئیه نیز با شکست چند تیر برق خسارت وارد کرده است، عنوان کرد: ماموران در حال ترمیم و وصل شبکه برق‌رسانی به روستای پشوییه و کشیت که از همین مسیر تامین برق می‌شود، هستند و تا ساعاتی دیگر برق این روستا وصل خواهد شد.

وی با بیان اینکه سیلاب همچنین مسیر انتقال آب کشاورزی به روستای پشتوییه را نیز دچار مشکل کرده است، ادامه داد: مسئولان مرتبط به منظور وصل آب آشامیدنی و کشاورزی این منطقه وارد عمل شده‌اند که تا ساعاتی دیگر این عملیات به پایان می‌رسد.

پورابراهیمی با اشاره به ورود بسیج به رفع مشکلات ناشی از جاری شدن سیلاب در روستای پشوییه بیان کرد: انتظار می رود فرماندار و مدیران حوزه حوادث، راهکار مناسبی به منظور جلوگیری از ورود سیل به روستای پشتوییه که سال‌هاست درگیر سیلاب است، بیندیشند.

وی با بیان اینکه تمام دستگاه‌های امدادی هم‌اکنون در منطقه حضور دارند، گفت: جا دارد از هلال احمر، بسیج، دهیاری، بخشداری، امام جمعه و سایر دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط که از ساعات اولیه وقوع سیلاب در روستای پشوییه حضوری فعال داشته‌اند تشکر کنیم.

پورابراهیمی گفت: امیدواریم طی چند روز آینده شرایط این روستا به حالت عادی برگردد و خسارتی که باید به مردم پرداخت شود توسط دستگاه‌های اجرایی تامین شود و با انجام اقدامات پیشگیرانه سال آینده همزمان با بارش باران شاهد جاری شدن سیلاب در این روستا نباشیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، پیشگیری از وارد آمدن خسارت به وسیله سیلاب را مهم ارزیابی و تصریح کرد: باید از بروز سیلاب در آینده با توجه به شرایط منطقه پیشگیری کرد.

انتهای پیام/3388/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول