اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اجرای طرح کارورزی برای اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی/فعالیت 22 مرکز کاریابی در زنجان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به اجرای طرح کارورزی گفت: حق بیمه سهم کارفرما برای به کارگیری نیروی جدید دانش‌آموخته دانشگاهی به مدت ۲۱ ماه توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این طرح پرداخت می‌شود .

اجرای طرح کارورزی برای اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی/فعالیت 22 مرکز کاریابی در زنجان

محمدرضا یوسفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: یکی از سیاست‌های اشتغالزایی دولت اجرای طرح کارورزی برای اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه طرح کارورزی، مشوق‌های بیمه کارفرمایی و یارانه دستمزد از جمله سیاست‌های بازار کار است، گفت: این طرح با هدف افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش‌آموختگان از طریق انتقال مهارت و تجربه در محیط کار، کاهش هزینه‌های بکارگیری نیروی جدید برای کارفرما و ارتقای سطح سرمایه کارگاه‌های فعال بخش خصوصی اجرا می‌شوند.

وی افزود: با اجرای این طرح واحدهای تولیدی و صنعتی هم می‌توانند از نیروی انسانی توانمند مهارت دیده استفاده کنند.
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی زنجان گفت: حق بیمه سهم کارفرما برای به کارگیری نیروی جدید دانش‌آموخته دانشگاهی به مدت ۲۱ ماه توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این طرح پرداخت می‌شود و در این مدت بیمه سهم کارفرما توسط وزارت متبوع به حساب کارفرما واریز می‌شود.
یوسفی به اشاره به شعار سال گفت: مقام معظم رهبری به رفع موانع تولید بسیار تاکید دارند و در این میان برای تحقق شعار سال برنامه‌های حمایتی از کار فرمایان و سرمایه‌گذاران در دستور کار است.
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی زنجان تصریح کرد: در طرح کارورزی افراد واجد شرایط پس از ثبت‌نام در سامانه با در نظر گرفتن اولویت‌ها شناسایی شده و به میزان ظرفیت واحدهای تولیدی و صنعتی و عنوان رشته تحصیلی از طریق این اداره کل به واحد مربوطه معرفی می‌شود.

وی در ادامه به اشتغالزایی از طریق کارآفرینی‌ها نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 22 مرکز مشاوره تخصصی کار آفرینی و همچنین دو مرکز کافه کار آفرینی و انجمن صنفی مراکز مشاوره کار آفرینی و نیز کانون کار آفرینی در استان فعال است.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه فرهنگ‌سازی و ترویج کار در بین جوانان مورد تاکید است،گفت: ایجاد فرهنگ کار و کارآفرینی بین جوانان مورد توجه است.

یوسفی با بیان اینکه کارآفرینی یک راهکار بسیار مؤثر برای برون‌ رفت از معضل بیکاری در جامعه است، تاکید کرد: توسعه مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی استان جزو برنامه‌های اداره کار است و در سال‌جاری به جد مورد تاکید قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول