اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

چراغ فوتسال بانوان چرام خاموش می‌شود؟/فوتبال با درآمد نزدیک به صفر

رئیس هیئت فوتبال شهرستان چرام گفت: استعدادهای خیلی خوبی در فوتسال بانوان داریم که متأسفانه به خاطر عدم حمایت از بین می‌روند.

چراغ فوتسال بانوان چرام خاموش می‌شود؟/فوتبال با درآمد نزدیک به صفر

خبرگزاری فارس چرام؛ نسرین هاشمی- شهرستان چرام یکی از مناطق دارای استعدادهای ناب ورزشی به خصوص در زمینه فوتبال است که رقابت قرمز و آبی‌های چرام بخشی از تاریخچه فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد را شامل می‌شود.

فوتبال در رگ و خون جوانان و نوجوانان چرامی با وجود همه مشکلات و کمبودها همچنان جاری است و در کوچه و پس کوچه‌های چرام که قدم بگذاریم ردی از شور و هیجان فوتبال دیده می‌شود.

به همین منظور و برای بررسی آخرین وضعیت فوتبال چرام به سراغ رئیس هیئت فوتبال این شهرستان رفتیم.

برنامه های این هیات برای فوتبال و فوتسال در رده های مختلف سنی را  به صورت مجزا در سال جاری توضیح دهید؟

امسال برنامه ریزی خوبی برای مسابقات فوتبال در تمامی رده ها داریم، برنامه لیگ بزرگسالان را برای اعضای هیئت فوتبال فرستادیم تا نظرات خود را بیان کنند و در صورت تایید نهایی در اختیار تیم داران قرار دهیم.

در زمینه فوتسال هم با توجه به شرایط کرونایی منتظر دستور ستاد کرونای شهرستان هستیم، در صورتی که سالن‌ها باز شوند و ستاد کرونا مجوز برگزاری مسابقات را صادر کند در قالب جام رمضان لیگ فوتسال را برگزار خواهیم کرد.

در خصوص مسابقات رده های سنی برای 1400 در دو گروه زیر 16 سال و امید ها دو نماینده در مسابقات استانی خواهیم داشت و منتظر برنامه ریزی هیئت فوتبال استان هستیم تا بر اساس برنامه استان مسابقات خود را برگزار کنیم تا تداخلی ایجاد نشود و بازیکنان بتوانند در مسابقات استانی نمایندگان شهرستان را کمک و همراهی کنند.

در خصوص فوتسال بانوان که در حق این گروه از جامعه ظلم می شود و کسی حاضر نیست کمکی بکند، استعدادهای خیلی خوبی داریم که متأسفانه به خاطر عدم حمایت از بین می‌روند، با نایب رئیس هیئت فوتبال استان صحبت کرده‌ام و منتظر برنامه های وی هستیم، امسال در تمام رده های سنی در مسابقات شرکت خواهیم کرد.

برای درآمدزایی هیات فوتبال چه تصمیماتی دارید یا درآمدزایی به چه شکل صورت می گیرد؟

در خصوص درآمدزایی با توجه به اینکه شرایط ورزشگاه تختی چرام از لحاظ سیستم آبیاری به صورت سنتی بوده و هزینه های آب و برق و نگهداری چمن از میزان درآمد آن بیشتر است، در واقع هیچ درآمدی از این  عاید فوتبال شهرستان نمی شود و اعتقادی به درآمد زایی از طریق جریمه تیم ها در فوتبال نداریم، الان 2 سال هست هیچ کمکی هم از سوی اداره کل ورزش‌ و جوانان به هیئت فوتبال نشده است.

یکی دیگر از راههای درآمدزایی هیئت فوتبال ثبت باشگاه ها و قرارداد بازیکنان است که در این چند سال به خاطر همکاری با تیم داران هیچ هزینه‌ای از آنها دریافت نمی شد.

در خصوص منابع درآمدزایی صحبت هایی با رئیس محترم اداره ورزش و جوانان به عمل آمده که در صورت صلاح دید و موافقت اداره کل ورزش و جوانان یکی از سالن های ورزشی را در اختیار هیئت فوتبال قرار دهند تا بتوانیم کمبودها و مشکلات خودمان را برطرف کنیم.

اهداف کوتاه مدت و بلند مدت هیات فوتبال چرام چیست؟

در مورد اهداف کوتاه مدت برگزاری مسابقات فوتبال شهرستان چرام در تمامی رده ها و معرفی قهرمان مسابقات استانی را داریم اما در خصوص اهداف بلندمدت به توان مالی تیم داران و قهرمانی استان و شرکت در مسابقات کشوری برمی گردد.

همچنین از اهداف بلند مدت  که آرزوی تمامی مردم شهرستان چرام به خصوص فوتبال دوستان عزیز است؛ پیگیری تکمیل ورزشگاه تختی شهرستان چرام است که امیدواریم که با دید مثبت مسئولین محترم اداره کل ورزش و جوانان فرمانداری و نماینده محترم مجلس شورای اسلامی عملی بشود. 

فوتبال و فوتسال چرام را در چه سطحی از استان می بینید؟

در مورد فوتبال شهرستان چرام و جایگاه آن در سطح استان، همیشه جز برترین های استان بوده و با توجه به کمبود امکانات و عدم مالی تیم داران و نبود اسپانسر با احترام به بقیه تیم داران هزینه های چند  میلیونی انجام دادند جزو تیم‌های برتر استان هستند. 

امسال در خصوص بانوان درخواست برگزاری دوره مربی گری داده ایم و منتظر اجازه ستاد کرونا هستیم تا مجوزهای لازم را صادر کنند و بحث شناسایی استعداد های بانوان را هم در دستور کار هیئت فوتبال شهرستان و استان داریم،امیدواریم اگر مسؤلان شهرستان حمایت کنند به آنچه حق فوتسال بانوان است، برسیم.

صحبتی پایانی چیست؟

از کارهای خوب و برنامه های اصلی هیئت فوتبال شهرستان چرام برگزاری دوره‌های متعدد کلاس های مربی گری و داوری در سطح شهرستان بود که هیئت فوتبال شهرستان چرام را متمایزتر از بقیه شهرستان ها کرد، از تمامی اعضای خوب هیئت فوتبال شهرستان چرام تقدیر و تشکر می کنم تا در ادامه راه بتوانیم مثمر ثمر باشیم و به ارتقاء سطح کیفی فوتبال شهرستان و استان کمک کنیم.

انتهای پیام/82002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول