اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

بررسی واکنش مردم در شبکه‌های اجتماعی بعد از حادثه نطنز / اگر نزنیم، می‌زنند!

حادثه خرابکاری در بخش‌هایی از تاسیسات نطنز طی روزهای گذشته ضمن بازتاب‌های متعدد و گسترده در رسانه‌های جریان اصلی داخل و خارج، با موجی از واکنش‌های کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز همراه بوده است.

بررسی واکنش مردم در شبکه‌های اجتماعی بعد از حادثه نطنز / اگر نزنیم، می‌زنند!

به گزارش گروه ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، براساس رصد دیتاک، کاربران شبکه‌های اجتماعی با ۷۹,۱۵۸ هزار بار استفاده از هشتگ #نطنز نسبت به اقدام خرابکارانه در تاسیسات هسته‌ای واکنش نشان داده‌اند؛ این واکنش‌ها بخشی با تاکید بر گزاره «اگر نزنیم می‌زنند» بوده است و برخی هدف را «بی اثرکردن مذاکرات در وین» عنوان کرده‌اند اما رویکرد غالب فعالان با سویه مطالبه جدی، ضرورت اقدام بازدارنده و درخور و بدون انفعال ایران با چنین اقداماتی بوده است.

 کاربران توییتر از توییت علی‌اکبر رائفی‌پور که با اشاره به سخنان ظریف مبنی بر انتقام #نطنز را با پیشرفت‌های هسته‌ای می‌گیریم،نوشته است «ریشه‌ای‌ترین و قاطع‌ترین انتقام به زباله‌دان فرستادن لیبرال‌ها در انتخابات پیش رو است. #دولت_جوان_انقلابی» با ۲۹۴۹هزار ریتوییت و ۷۴۹۹ لایک به‌عنوان پرریتوییت‌ترین و پرلایک‌ترین محتوا حمایت کردند.

همچنین کاربران در این بستر با ۱۴۹٫۳ هزار توییت، ۱۱۸٫۶ ریتوییت و ۹۵۵٫۱ هزار لایک و ۶۲۳۵ پست در ساعت اقدام به کنشگری درباره اتفاق نطنز کرده‌اند.

اتفاقات اخیر نطنز در بستر خبر نیز با ۵٫۹ هزار محتوا بیشتر در قالب اطلاع‌رسانی واقعه، بازتاب و واکنش‌های داخلی و خارجی و طرفین موضوع بوده است که پایگاه‌های خبری با ۲٫۴ هزار متن، خبرگزاری‌ها با ۳٫۲ هزار محتوا و روزنامه‌ها با ۳۴۷ خبر و تحلیل و ۲۴۷ پست در ساعت نسبت به این رخداد، اطلاع‌رسانی کرده‌اند.

این موضوع در بستر تلگرام نیز مانند بستر خبر، ضمن تاکید بر خبررسانی و بازتاب واکنش‌ها، انفعال و عدم واکنش صحیح بعد از اقداماتی همچون ترور شهید فخری‌زاده و ... را علل باز تکرار چنین اقداماتی دانسته‌اند. کاربران و کانال‌های تلگرامی با ۲٫۴ هزار پست و ۸۱٫۶ میلیون بازدید و ۸۵۱ پست در ساعت به کنشگری درباره اتفاقات نطنز پرداختند.

متن خبر «موساد در حادثه نطنز نقش داشت» منتشر شده در کانال خبر فوری با ۲۴۹٫۱ هزار بازدید، پرمخاطب‌ترین مطلب بستر تلگرام بوده است.

آنچه نباید از نظر دور داشت این است که تعلل در صیانت از مواضع و حوزه‌های استراتژیک و بنیادین هر کشور که اکثرا از مولفه های قدرت و اقتدار آن نیز قلمداد می‌شود، به هر علت و با هر توضیح و توجیهی عملی غیرمسئولانه و دور از منافع ملی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول