اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

پرخوری از افطار تا سحر بستر مشکلات گوارشی‌است/تغذیه سالم بدن را در برابر کرونا مقاوم می‌کند

سرپرست مرکز تحقیقات تغذیه و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی با بیان این که موثرترین راه برای مقابله با ویروس کرونا ایمن سازی بدن است، گفت: تغذیه صحیح و سالم سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.,

پرخوری از افطار تا سحر بستر مشکلات گوارشی‌است/تغذیه سالم بدن را در برابر کرونا مقاوم می‌کند

دکتر آزاده نجارزاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از یزد، با اشاره به شیوع ویروس کرونا از زمستان ۹۸ در کشور، اظهار کرد: پیروی از قانون تغذیه صحیح به منظور تقویت سیستم ایمنی بدن برای مقابله با بیماری کرونا لازم است و اگر در ماه رمضان نکات مهم تغذیه‌ای رعایت شود روزه داری آسیبی به افراد نمی‌رساند.

وی با بیان این‌که زمان روزه داری در این فصل از سال با ساعات طولانی روز همراه است و باید به رژیم غذایی خود توجه ویژه‌ای کنیم تأکید کرد: سعی شود همان سه وعده غذایی را در ماه مبارک رمضان نیز داشته باشیم؛ زیرا اگر ما فقط دو وعده افطار و سحر را درنظر بگیریم، ممکن است با زیاده روی در مصرف غذاها در یک وعده مواجه شویم و این مسئله باعث آسیب به بدن و سلامت انسان می‌شود.

این متخصص تغذیه همچنین مقدار زیاد مصرف مواد غذایی و آشامیدنی در فاصله افطار تا سحر از سوی برخی را اشتباهی دانست که به دلیل ترس از گرسنگی و تشنگی در طول روز مرتکب می‌شوند و تصریح کرد: مصرف زیاد مواد غذایی و آشامیدنی در فاصله افطار تا سحر باعث بروز مشکلات گوارشی می‌شود و در افرادی که وزن بیشتری دارند، موجب تسریع افزایش وزن خواهد شد.

سرپرست مرکز تحقیقات تغذیه و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در خصوص تغذیه روزه‌داران در وعده افطار نیز خاطر نشان کرد: خوردن خرما، سوپ و سبزیجات در افطار توصیه می‌شود همچنین بهتر است وعده افطار با یک لیوان آب گرم و غذاهای سبک مثل فرنی و نون و پنیر و سبزی تازه شروع شود.

وی با اشاره به این‌که بهتر است چند ساعت بعد از افطار برای صرف شام اقدام شود، گفت: حتما باید در کنار وعده افطار و سحر از سبزیجات به مقدار لازم استفاده شود چراکه کاهش مصرف سبزیجات باعث ایجاد بیماری‌هایی از جمله یبوست و مشکلات گوارشی می شود.

انتهای پیام/ ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول