اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

استعفای پلیسِ قاتل جوان سیاه‌پوست آمریکایی

در پی اعتراضات مداوم به قتل جوان 20 ساله به ضرب گلوله مامور پلیس شهر «بروکلین سنتر» در ایالت مینه‌سوتا، این مامور و همچنین رئیس پلیس این شهر استعفا کردند.

استعفای پلیسِ قاتل جوان سیاه‌پوست آمریکایی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مقامات آمریکایی روز سه‌شنبه از استعفای مامور پلیس ضارب «دانته رایت» جوان ۲۰ ساله سیاه‌پوست آمریکایی و رئیس پلیس شهر «بروکلین سنتر» در ایالت مینه‌سوتا خبر دادند؛ قتلی که بار دیگر بعد از قتل «جورج فلوید» اعتراضات علیه خشونت و نژادپرستی پلیس آمریکا را در پی داشته است. 

به گزارش شبکه «ان‌بی‌سی نیوز»، «کیم پاتر» مامور زن ۲۶ ساله اداره پلیس این شهر روز یکشنبه این جوان را از ناحیه قفسه سینه هدف گلوله قرار داد که بر اثر جراحت ناشی از آن جان خود را از دست داد.  

«مایک الیوت» شهردار بروکلین سنتر هم از استعفای «تیم گانون» رئیس پلیس این شهر در پی این حادثه و اعتراضات پس از آن خبر داد.

ساعاتی بعد از اعلام این استعفاها، درگیری‌هایی بین معترضان به قتل جوان سیاه‌پوست و ماموران نزدیک اداره پلیس این شهر رخ داد و پلیس به معترضان ۹۰ دقیقه قبل از ساعت منع آمد و شد شبانه که برای ممانعت از اعتراضات وضع شده، دستور داد متفرق شوند.

در سومین شب پیاپی از اعتراضات مردم آمریکا به قتل این جوان، معترضان با تجمع در مقابل اداره پلیس شهر بروکلین سنتر نام دانته رایت را فریاد ‌زدند و شعار «جان سیاهپوستان اهمیت دارد» سر ‌دادند.

انتشار تصاویر ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی، نیروهای پلیس را در حال شلیک نارنجک‌های صوتی و دودزا به سمت جمعیت معترضان نشان می‌دهد و مأموران پلیس از پشت بلندگو از خبرنگاران حاضر در جمعیت معترضان می‌خواهد تا هرچه سریع‌تر محل اعتراضات را ترک کنند.

پیش از این، رئیس‌ پلیس بروکلین سنتر در حومه مینیاپولیس، محل قتل فلوید، در توجیه این حادثه گفته بود که افسر پلیس مورد نظر در صدد استفاده از شوکر الکتریکی علیه دانته بوده اما به اشتباه با سلاح گرم به وی شلیک کرده است.

در ماههای اخیر، اعتراضات در مینیاپولیس بسیار افزایش یافته و این در حالی است که دادگاه دو مامور سابق پلیس آمریکا که به قتل جورج فلوید متهم هستند، در شهر مینیاپولیس در حال برگزاری است و وارد سومین هفته خود شده است.

 از اوایل خرداد ماه و پس از اقدام پلیس مینیاپولیس به قتل جورج فلوید، شهروند ۴۶ ساله سیاه‌پوست از طریق فشردن زانو بر روی گردنش به مدت حدود ۹ دقیقه، اعتراضات سراسری علیه خشونت پلیس آمریکا و تبعیض‌های نژادپرستانه از شهر مینیاپولیس آغاز شد و به دیگر شهرهای آمریکا و حتی کشورهای دیگر سرایت کرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول