اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

هند مقصد تجاری مناسبی برای کالاهای ایرانی است

سفیر جمهوری اسلامی ایران در هند گفت: هند به لحاظ جمعیت بسیار زیاد و بازار وسیع، مقصد تجاری مناسبی برای جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود و امیدواریم نقش آذربایجان‌شرقی در این زمینه نقش فعالی باشد.

هند مقصد تجاری مناسبی برای کالاهای ایرانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی چگنی امروز در ارتباط تصویری با استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی از جمله استان‌های پیشران کشور در حوزه بازرگانی و تجاری است، اظهار داشت: آذربایجانی‌ها در جای‌جای میهن اسلامی و بسیاری از کشورهای دنیا، تبلور غیرت، همدلی و کاربلدی هستند.

وی گفت: هند به لحاظ جمعیت بسیار زیاد و بازار وسیع، مقصد تجاری مناسبی برای جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود و امیدواریم نقش آذربایجان‌شرقی در این زمینه نقش فعالی باشد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در هند، خاطرنشان کرد: هند در حال حاضر دومین اقتصاد برتر آسیاست و بر اساس پیش‌بینی‌ها در آینده نزدیک به سومین اقتصاد برتر دنیا تبدیل می‌شود.

چگنی گفت: آذربایجان‌شرقی در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعتی و خدمات حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و باید با شتاب بیشتری به دنبال توسعه روابط با کشورهای مختلف و بازاریابی محصولات تولیدی در بازارهای بین‌المللی باشد.

وی خاطرنشان کرد: مردم هند به محصولات کشاورزی و غذایی همچون سیب، پیاز و خشکبار علاقه بسیار زیادی دارند و آذربایجان‌شرقی می‌تواند در تأمین این محصولات نقش ویژه‌ای داشته باشد.

یونس ژائله، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز نیز در این دیدار بر ضرورت کاهش هرچه بیشتر بروکراسی اداری از سوی دولت‌های ایران و هند و اعتماد بیشتر به تجار و فعالان بخش خصوصی تأکید کرد.
 
در این جلسه موضوعاتی از قبیل برگزاری نمایشگاه‌های مشترک، تبادل استاد و دانشجو، اتخاذ تصمیمات مشترک برای کاهش آثار تحریم و تسهیل در انتقال مبادلات بانکی میان ایران و هند مورد بررسی قرار گرفت.
  

انتهای پیام/خ/۶۰۰۰۱/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول