اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

دستگاه قضا در حمایت از محیط زیست جدیت دارد

دادستان عمومی و انقلاب اراک بر حمایت قاطع و جدی دستگاه قضا از محیط زیست تأکید کرد.

دستگاه قضا در حمایت از محیط زیست جدیت دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک ربیع الله قربانی ظهر امروز در نشست با مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان بر ضرورت تعامل دستگاه قضایی و حفاظت محیط‌زیست برای پیشگیری از جرائم زیست‌محیطی و رشد سطح تعامل و همکاری تأکید کرد.

وی حمایت از محیط‌زیست را به‌مثابه حمایت از تمام جامعه دانست و افزود: با عنایت به ابلاغ سیاست‌های کلی محیط‌زیست توسط مقام معظم رهبری که نشان‌دهنده میزان اهمیت و ضرورت مسئله محیط‌زیست در نگاه عالی‌ترین سطح راهبری و سیاست‌گذاری نظام جمهوری اسلامی است، مجموعه دادگستری با تمام جدیت و توان حقوق زیست‌محیطی عامه مردم را پیگیری می‌کند.

دادستان عمومی و انقلاب اراک بیان داشت: اراضی ملی و منابع طبیعی بیش از سایر اراضی مورد طمع افراد سودجو است و در این میان ما شاهد تشکیل پرونده‌های متعددی در سطح کشور علیه متجاوزان هستیم و ضرورت توجه به جلوگیری از تعارضات در اراضی تحت مدیریت سازمان محیط‌زیست با نگاه ویژه و حساسیت خاص دنبال خواهد شد.

قربانی با عنوان اینکه مأمورین یگان حفاظت محیط‌زیست ضابطین خاص دادگستری محسوب می‌شوند ادامه داد: بی‌شک فعالیت‌های قانونی پرسنل حفاظت محیط‌زیست مورد حمایت قاطع و همه‌جانبه دستگاه قضا و دادستانی خواهد بود و در خصوص نحوه برخورد با شکارچیان غیرمجاز جدیت لازم اعمال خواهد شد.

وی با اشاره به تکالیف و وظایف سازمان حفاظت محیط‌زیست وفق قانون هوای پاک گفت: قانون هوای پاک، سند راهبردی سازمان حفاظت محیط‌زیست می‌باشد و در این قانون تکالیف و وظایف مشخصی برای کلیه دستگاه‌های ذی‌ربط در حوزه کاهش آلودگی هوا در نظر گرفته شده تا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی و سازمانی خود شرایط را جهت نیل به هوای پاک و رفع آلودگی هوا فراهم سازند و دقت نظر در اجرای قانون هوای پاک اعمال شود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان نیز ضمن تبریک انتصاب دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با اشاره به حساسیت موضوع محیط‌زیست و قدردانی از مساعدت‌های دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و جدیت قضات در پیگیری پرونده‌های قضایی بر تعامل و همکاری دستگاه قضا با حفاظت محیط‌زیست استان تأکید کرد.

لازم به ذکر است، نحوه به‌کارگیری سلاح محیط‌بانان، دقت نظر در صدور مجوزهای زیست‌محیطی و عدم استقرار صنایع آلاینده در کنار مراکز مسکونی، تهیه فهرست کامل از صنایع آلاینده، کنترل منابع آبی استان از لحاظ آلودگی، توجه به وضعیت اکولوژیکی تالاب میقان و تأثیرگذاری بر کیفیت هوای کلان‌شهر اراک و نظارت کافی بر اجرای قانون تالاب‌ها در حوزه تالاب میقان، نحوه نظارت مستمر بر مدیریت پسماندهای عفونی، صنعتی و خانگی از موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول