اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

لزوم جایگزینی کمیک‌های بتمن با بومی/ ۲ انتصاب جدید در فرهنگستان هنر

حبیب‌الله صادقی،‌ عضو فرهنگستان هنر معتقد است: روایاتی که کاریکاتوریست‌های فداکار در ایام پیروزی انقلاب اسلامی روایت کردند، باید در کتاب‌هایمان ثبت و جایگزین کتاب‌های غربی مانند کمیک‌های بتمن شود.

لزوم جایگزینی کمیک‌های بتمن با بومی/ ۲ انتصاب جدید در فرهنگستان هنر

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس، نشست مجازی «کارتون انقلابی و انقلاب کارتون» به همت دانشگاه سوره برگزار شد. 

احمد عربانی کاریکاتوریست در این نشست پیرامون کاریکاتور در دوران انقلاب گفت: آیا وظیفه کاریکاتوریست همراهی با جریان مردم و جامعه است؟ وظیفه اصلی یک کارتون این است که همراه با مردم باشد و با خواسته‌های مردم در هر شرایط و زمانی کنجکاو شود و باید چراغ و راهنمای مردم باشد یک کاریکاتوریست فقط خط نمی‌کشد بلکه وظیفه دارد آگاهی بدهد و یک قدم جلوتر حرکت کند او باید وظایف را گوشزد کند زیرا این از وظایف یک کاریکاتوریست است.

جواد علیزاده کاریکاتوریست در ادامه صبحت‌های عربانی اضافه کرد: کارتون‌های دهه ۵۰ گوینده اتفاق آن زمان است و مانند اسناد تاریخی عمل می کند و بهترین دوران برای کاریکاتور زمان انقلاب بود که حرف دل مردم بود و تاثیر متقابل داشت.

سپس حبیب‌الله صادقی گفت: با گذشت ۴۳ سال از انقلاب، هنوز حوزه جدی در هنر اسلامی نداریم.

عضو فرهنگستان هنر خاطر نشان کرد: بخش تخصصی کاریکاتور نیازمند این است که نشانه‌شناسی شود؛ رابطه ادبیات، تصویرگری، تمثیل و روایاتی که تک‌تک این کاریکاتوریست‌های فداکار ما روایت کردند، باید در کتاب‌هایمان ثبت شود، این آثار باید جایگزین کتاب‌های بتمن و غربی بشوند.

 

 

* حکم انتصاب ۲ مشاور در فرهنگستان هنر

بهمن نامور مطلق، رئیس فرهنگستان هنر طی احکامی، «حسن بلخاری» استاد دانشگاه تهران و «حجت‌الاسلام سیدمحمدحسین نواب» رئیس مؤسسه آموزش عالی هنر و اندیشه اسلامی را به عنوان مشاوران خود معرفی کرد.

در این احکام، ضمن تأکید بر اهداف و وظایف اساسنامه‌ای فرهنگستان هنر، ابراز امیدواری شده است با درایت و همت عالی و عزم و اهتمام مضاعف مشاوران، فرهنگستان بیش از پیش بتواند در تعامل و ارتباط مستمر با دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها و تشکل‌های هنری و جامعه استادان و علمای فاضل و عالی‌قدر، از ظرفیت پژوهشی و هنری آنان، در پیشبرد برنامه‌ها و اهداف عالی خود بهره‌مند شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول