اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

خودتان نصاب آیفون تصویری باشید

مردهایی که انجام کارهای فنی خانه را خودشان به عهده می گیرند محبوب‌ترین مردهای تاریخ‌اند.

خودتان نصاب آیفون تصویری باشید

کافی است یک پریز از جا درآمده را خودتان با یک پیچ‌گوشتی به جای اولش برگردانید یا سرپیچ باز شده لامپ را از نو سرجایش ببندید، آن‌وقت شما یک مرد فنی و محبوب لقب خواهید گرفت. با این وصف تصور کنید که بتوانید یک سیستم کامل آیفون تصویری را خودتان نصب کنید. با کمی دقت و البته رعایت نکات ایمنی و با توجه به شرحی که در این مقاله خواهد آمد شما می‌توانید به عنوان یک کاربر خودتان به سادگی نصاب آیفون تصویری رنگی خودتان باشید. شما با تبدیل شدن به یک قهرمان فاصله‌ چندانی ندارید!

سیم کشی آیفون تصویری

قدم اول برای نصب و راه‌اندازی کامل یک سیستم آیفون تصویری سیم‌کشی و متصل کردن پنل زنگ آیفون به مانیتور داخل خانه است. این اتصال معمولا از طریق کابل‌های 4 و 6 دوتایی با میزان ضخامت 6'0  ممکن می‌شود. بنابراین شما در اولین قدم باید تمام سیم‌های موجود در آیفون تصویری‌تان را از طریق یک سیم‌کشی ساده اما مرتب به پنل داخل خانه متصل نمایید و پس از این‌که این فرآیند سیم‌کشی را با موفقیت پشت سر گذاشتید یک مقاومت 75 اهم نیز به‌آن اضافه کنید. از این طریق مدار داخلی سیستم به اصطلاح بسته اتصال می‌یابد تا به محض برقراری جریان برق امکان استفاده از آیفون برایتان ممکن شود.

حالا اگر در مجموعه سیستم آیفون تصویری رنگی که خریداری نموده‌اید پنل دومی نیز وجود داشته باشد، چه باید بکنید؟ نگران نباشید، عملیات بسیار ساده است. شما فقط باید امتداد سیم‌های نصب شده در پنل اول را به همان طریق قبلی به پنل دوم نیز هدایت کنید. حالا کار سیم‌کشی‌های شما به پایان رسیده است. می‌توانید اندکی استراحت کنید. در این بخش شما را باسیم کشی های منحصر به فرد آیفون تصویری ایرانی و خارجی آشنا می کنیم.

 

سیم کشی آیفون تصویری سیماران

نمایشگر های رنگی سیماران با نزدیک به سه دهه حضور در بازار های داخلی و بین المللی باعث شده تا کنترل عبور و مرور آسان برای ساختمان مسکونی و یا حتی مطب ها پدیدار شود. کمپانی سیماران برای نصب و راه اندازی محصولات این قابلیت را به عمل آورده تا خریداران به راحتی و بدون نیاز به حضور کارشناسان و نصابان حرفه ای آیفون تصویری ایرانی خود را راه اندازی نمایند. پنل های سیماران با بهره گیری از سیم های 5 زوج نصب گردیده که هر کدام از این سیم با کمک روکش رنگی آن ها شناسایی می شود. 5 رنگ سیم آیفون رنگی سیماران به ترتیب قرمز، آبی، زرد، سفید، مشکی است که کارایی همچون انتقال صدای دو طرفه، انتقال جریان برق منفی، انتقال جریان برق مثبت، انتقال تصویر با وضوح بالا و اتصال به زنگ واحد را بر عهده دارند.

سیم کشی آیفون تصویری تابا

از دیگر برند ایرانی از سیم تماما انحصاری بهره می برد می توان به برند تابا اشاره که در کنار به کار بردن خلاقیت های یکتا در تولیدات خود، سیم کشی مقرون به صرفه ارزان قیمت را برای راه اندازی سیستم خود ارائه داده است. سیم کشی های آیفون تصویری تابا از طریق ۴ رشته سیم صورت می گیرد، که برای شناسایی کارایی هر نوع سیم روکش های رنگی به خصوصی برای هر یک رشته در نظر گرفته اند که به نوعی مانند یک شناسنامه برای سیم ها عمل می کند. رنگ بندی سیم ها به ترتیب از سمت راست شامل رنگ آبی، نارنجی، قرمز، قهوه ای، میباشد و کارایی هر رشته سیم در زیر توضیح داده شده است.

رنگ آبی : این سیم برای Voice یا صدا در رنگ بندی سیم کشی آیفون تصویری تابا مورد استفاده قرار میگیرد.

رنگ نارنجی : به عنوان منفی در رنگ بندی سیم کشی آیفون تصویری تابا استفاده میشود.

رنگ قرمز : به عنوان مثبت دستگاه آیفون تصویری تابا مورد استفاده است.

رنگ قهوه ای : به عنوان سیم تصویر در آیفون تصویری تابا مورد استفاده قرار میگیرد.

 

سیم کشی آیفون تصویری کوماکس

از اولین و مهمترین قسمت برای نصب آیفون تصویری کوماکس آیفون تصویری خارجی شناخت دقیق سیم کشی آن ها است تا در هنگام انتقال صدا و تصویر و جریان انرژی با هیچگونه مشکلی رو به رو نشوید. مانیتور های کوماکس نیازمند سیم کشی با ۴ رشته سیم می‌باشند که این رنگ‌بندی به ترتیب شامل رنگ های قرمز، آبی، زرد، سفید می‌باشد.

رنگ قرمز : این سیم برای Voice یا صدا در رنگ بندی سیم کشی آیفون تصویری کوماکس مورد استفاده قرار می‌گیرد .

رنگ آبی : به عنوان منفی در رنگ بندی سیم کشی آیفون تصویری کوماکس استفاده میشود .

رنگ زرد : به عنوان مثبت دستگاه آیفون تصویری کوماکس مورد استفاده است.

رنگ سفید : به عنوان سیم تصویر در آیفون تصویری کوماکس مورد استفاده قرار میگیرد.

اتصال منبع تغذیه

می‌دانیم که تمام ابزارهای الکترونیکی‌ نیاز به تامین انرژی دارند. بنابراین در یک پکیج آیفون تصویری درون منزلی حتما منبع تغذیه‌ای نیز تعبیه شده است. کار شما به عنوان نصاب در این زمینه این خواهد بود که پس از پایان کار سیم‌کشی منبع تغذیه دستگاه خود را از مسیری منحصر به فرد که فقط برای منبع تغذیه در نظر گرفته شده باشد به هر دو پنل زنگ اتصال بدهید و سپس جریان برق را در دستگاه‌های نصب شده‌ داخلی ساختمان، جاری نمایید. یادتان باشد پیش از این اقدام حتما از قرار گرفتن ترانس در مسیر اتصال منبع تغذیه به جریان برق شهری اطمینان حاصل کرده باشید تا نوسان احتمالی موجبات آسیب رسیدن به دستگاه شما را فراهم نیاورد.

اتصال خروجی‌ها

حالا نوبت خروجی‌هاست. دو رشته سیم از خروجی‌ DC و دو رشته نیز از خروجی‌ AC   بر روی ورودی دو جریان موجود در پنل‌های زنگ قرار می‌گیرد و بلافاصله سیستم‌های موجود در ساختمان را فعال می‌کند. شاید باورتان نشود اما شما در این لحظه موفق شده‌اید کار را به انجام برسانید.

 

نکته آخر این‌که چنانچه آیفون تصویری خریداری شده دارای امکانات جانبی بیشتری باشد مراحل نصب آن همچنان ادامه می‌یابد. برای نمونه نصب قطعه‌ای به نام دیکودر در آیفون‌های تصویری که قابلیت اتصال به پنل‌های کدینگ را دارند. حال آن‌که در آیفون‌های معمولی مانیتور دستگاه به شکل مستقیم به پنل زنگ متصل می‌گردد و عملیات نصب تقریبا در همان مرحله‌ اتصال منبع تغذیه تمام می‌شود. باید توجه نمود که این قطعه‌ که با نام دیکودر مشهور است معمولا در ساختمان‌هایی که تعداد واحدهای موجود در آن بیش از ۱۵ واحد مسکونی باشد امکان‌پذیر است. موفق باشید.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول