اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

چانه‌زنی مجلسی‌ها در وزارت ارشاد / تاکید بر تکمیل بزرگترین مجموعه فرهنگی جنوب کشور در یاسوج

مجمع نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد با سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار و خواستار رسیدگی این وزارتخانه به مشکلات و دغدغه شهرستان‌های خود شدند.

چانه‌زنی مجلسی‌ها در وزارت ارشاد / تاکید بر تکمیل بزرگترین مجموعه فرهنگی جنوب کشور در یاسوج

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج،  مجمع نمایندگان استان در مجلس با وزیر  فرهنگ‌و ارشاد اسلامی دیدار کردند.در این دیدار حجت‌الاسلام سید محمد موحد نماینده مردم شریف کهگیلویه،بهمئی، چرام و لنده با تشکر از سید عباس صالحی نقش این وزارتخانه را بسیار تاثیرگذار دانستد.

موحد با اشاره به ظرفیت های شهرستان بهمئی گفت:  فرهنگسرای شهر لیکک و سینمای این شهر نیازمند تخصیص اعتبار ویژه جهت تکمیل و بهره برداری است.

وی با اشاره به برگزاری شب‌های شعر بلادشاپور که هرسال بصورت ملی در  شهر تاریخی دهدشت برگزار می شود، گفت: این رویداد بزرگ  نیازمند نگاه ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

این نماینده مردم در مجلس  با توجه به مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در شهر دیشموک گفت:  سالانه جشنواره ملی فیلم کوتاه کهگیلویه برگزار می‌شود که انتظار می‌رود به دلیل تاثیرگذاری فرهنگی و هنری از جانب وزارتخانه حمایت جدی شود.

موحد با اشاره به اینکه  منطقه کهگیلویه زادگاه شاعر و هنرمند کشوری زنده‌یاد حسین پناهی می‌باشد  انتظار داریم اعتبار ملی برای برگزاری جایزه سالانه ملی شعر ونمایش بنام آن هنرمند فقید تخصیص داده شود.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به وسعت شهرستان‌های حوزه انتخابیه انتظار داریم با تبدیل نمایندگی‌های فرهنگ وارشاداسلامی چرام و لنده از نمایندگی به اداره و تاسیس نمایندگی در چاروسا ، دیشموک و سوق موافقت شود.

وی گفت: یکی دیگر از مشکلات حوزه کهگیلویه نبود تجهیزات لازم برای تأسیس و راه اندازی دفتر سینمای جوان در این شهرستان است.

موحد تصریح کرد: تکمیل پلاتو و نگارخانه حسین پناهی کهگیلویه با پنجاه درصد پیشرفت فیزیکی یکی دیگر از نیازمندی‌های جدی بوده که برای بهره مندی جوانان و مردم باید ضمن تامین اعتبار مورد نیاز ، عملیات اجرایی ان سرعت یابد .

وی افزود: اکنون که بنیاد علوی درمناطق محروم درحال خدمت‌رسانی درحوزه های مختلف میباشد و  فرصت مناسب است که وزارت فرهنگ وارشاداسلامی باهمکاری بنیاد علوی نسبت به تعیین اعتبار و سهم مشارکت آن وزارتخانه   وساخت مجتمع بزرگ فرهنگی وهنری لنده اقدام عاجل کنند.

وی گفت: تجهیز و تعمیر سالن اجتماعات شهید نحوی در فرهنگسرای شماره یک کهگیلویه بخصوص تجهیز سیستم صوتی و تصویری و تغییر سن سالن یکی از دغدغه های مهم هنرمندان شهرستان کهگیلویه بوده است.

نماینده شهرستانهای چهارگانه کهگیلویه؛بهمئی ؛چرام ولنده همچنین حمایت مقام عالی وزارت برای تشکیل هیات امنا وتاسیس و راه‌اندازی خانه هنرمندان کهگیلویه راخواستارشدند.

در ادامه عباس صالحی ضمن تشکر از نمایندگان استان تاکید کرد  خواسته‌‌های بحق نماینده کهگیلویه بزرگ و همچنین  و روشنفکر نماینده بویراحمد ، دنا و مارگون بررسی و در اسرع وقت نسبت به دغدغه ایشان پاسخ موثر داده شود.

در این دیدار که معاون پارلمانی و مدیرکل امور مجلس وزارت ارشاد نیز حضور داشت،  مهدی روشنفکر نماینده مردم بویراحمد و دنا خواستار تکمیل مجموعه فرهنگی یاسوج بعنوان بزرگترین مجتمع جنوب کشور شد.

وی همچنین خواستار تکمیل پروژه های فرهنگی و هنری حوزه انتخابیه خود شد و توجه جدی به مقوله فرهنگ و هنر را زمینه ساز ترقی هر جامعه عنوان کرد و خواستار پویایی هرچه بیشتر در این زمینه ها شد .

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول