اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

تمدید اعتبار پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان سلامت تا پایان شهریور/ اعلام زمان توقف چاپ دفترچه‌های کاغذی

مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت: اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان سلامت تا پایان شهریور سال جاری تمدید شد.

تمدید اعتبار پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان سلامت تا پایان شهریور/ اعلام زمان توقف چاپ دفترچه‌های کاغذی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، رسول ظفرمند درباره اقدامات بیمه سلامت برای کاهش مراجعات به دفاتر پیشخوان، اظهار کرد: به دلیل تداوم شیوع ویروس کرونا و لزوم کاهش مراجعات بیمه‌شدگان به مراکز درمانی استان مازندران، اعتبارات پوشش بیمه‌ای بیمه‌شدگان سلامت تا پایان شهریور ماه سال جاری تمدید شده است.

وی گفت: کارکنان دولت، روستاییان، سلامت همگانی و ایرانیان صرفاً بیمه شدگان بیمار خاص که تاریخ پایان اعتبار سیستمی آنها از اول فروردین به بعد است، به صورت خودکار تا تاریخ تا ۳۱ شهریور امسال در سامانه معتبر می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده برای  ارائه خدمات بیمه سلامت به صورت الکترونیکی، افزود: چاپ دفترچه بیمه سلامت در صندوق بیمه سلامت همگانی از ابتدای اردیبهشت، صندوق روستائیان از ابتدای خرداد و سایر صندوق‌‏ها از ابتدای تیرماه متوقف می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: برای بیمه‏‌شدگان فاقد دفترچه در صورت عدم امکان نسخه‌‏نویسی به صورت الکترونیکی، استفاده از سربرگ مراکز با درج کد ملی، نام و نام خانوادگی بیمار و تاریخ ویزیت توسط پزشک در چارچوب دستورالعمل مجاز  است.

ظفرمند ادامه داد: داروخانه‏‌ها و مراکز پاراکلینیک نیز مکلف به پذیرش و ارائه خدمات به این بیمه‏‌شدگان مبتنی بر قرارداد با سازمان بیمه سلامت ایران هستند.

وی ادامه داد: استفاده از برگ‏‌های موجود دفترچه بیمه‏ شدگان یا سربرگ مراکز نسخه‏‌نویسی غیرالکترونیکی حداکثر تا آبان‏‌ماه سال‏‌جاری امکان‏‌پذیر است.

به گزارش فارس، نیمی از جمعیت استان زیر پوشش بیمه سلامت مازندران قرار دارند و بیمه سلامت استان سالانه بیش از ۷ هزار میلیارد ریال برای هزینه درمان بیمه شدگان به مؤسسات درمانی طرف قرارداد استان پرداخت می‌کند.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول