اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

اجرای طرح نظارتی استاندارد فارس در ماه مبارک رمضان

مدیرکل استاندارد فارس گفت: در آستانه ماه مبارک رمضان و با توجه به افزایش تقاضا برای برخی کالاها از جمله اقلام لبنی، پروتئینی، روغن، قند و شکر و شیرینی‌های پرمصرف مرسوم دراین ایام، طرح ویژه نظارتی ماه مبارک رمضان در استان فارس اجرا می‌شود.

اجرای طرح نظارتی استاندارد فارس در ماه مبارک رمضان

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، رهنما با بیان این خبر اظهار داشت: بازرسان استاندارد در قالب این طرح نظارت ویژه ای بر قنادی ها که مصرف کننده عمده شکر و روغن همچنین آرد که کالاهای مشمول استاندارد اجباری هستند، خواهد داشت .

وی گفت: تخم مرغ و موادلبنی باید در یخچال نگهداری شود همچنین آب معدنی نباید یخ بزند یا در معرض نور مستقیم آفتاب باشد.

مدیرکل استاندارد فارس افزود: تمام مواد اولیه زولبیا و بامیه اعم از شکر، روغن، آرد همچنین جعبه مقوایی آن مشمول استاندارد اجباری هستند و بازرسان اداره استاندارد با حضور در قنادی ها، بر مصرف این اقلام نظارت نموده تا جعبه های مقوایی تهیه شده از مواد ضایعاتی مورد استفاده قرار نگیرد و یا زولبیا و بامیه در روغن های سیاه پخت نشود.

رهنما از مصرف کنندگان خواست اقلام مورد نیاز را از مکانهای معتبر تهیه نمایندو از خرید کالای بدون علامت استاندارد یا کالاهایی که در کنار جاده و یا مکانهای نامناسب عرضه می شود، خودداری کنند.

وی افزود: تمام شهروندان و هم استانی‌ها می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را طریق شماره تلفن های ۱۵۱۷ و ۳۶۲۹۰۹۰۶ به این اداره کل منعکس کنند تا بازرسان این اداره کل در نخستین فرصت موضوع را پیگیری نمایند.

رهنما یادآور شد که هم استانی‌ها می توانند جهت اطمینان از اصالت علامت استاندارد حک شده بر روی کالا کد ده رقمی درج شده در زیر علامت استاندارد را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال تا از اصالت نشان استاندارد اطمینان حاصل نمایند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول