اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

آغاز مقاوم‌سازی 3 هزار مسکن محروم در روستاهای آذربایجان‌شرقی / علت عدم استقبال از طرح اقدام ملی مسکن

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی از ساخت و مقاوم‌سازی 3 هزار مسکن محروم در روستاهای استان خبر داد.

آغاز مقاوم‌سازی 3 هزار مسکن محروم در روستاهای آذربایجان‌شرقی / علت عدم استقبال از طرح اقدام ملی مسکن

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حافظ باباپور  امروز در نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار داشت: بنیاد مسکن تنها نهادی است که مزین به نام امام راحل بوده و حساب ۱۰۰ امام به نام ایشان است به‌طوریکه عمر بنیاد مسکن با انقلاب اسلامی کمتر از دو ماه می‌باشد که این نشان از اهمیت این مجموعه است. 

وی افزود: عمده وظیفه بنیاد مسکن در روستاهاست که در طی ۴۲ سال گذشته اقدامات بسیار بزرگی را انجام داده است. 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با بیان اینکه در روستاهای بالای ۲۰ هزار خانوار( یک هزار و ۴۵۴ روستا) طرح هادی وجود دارد به‌طوریکه برای ۹۶۰ روستا اجرای طرح هادی انجام شده است، یادآور شد: میانگین برخورداری روستاهای استان از این طرح ۴۶ درصد می‌باشد که میانگین کل کشور در این خصوص ۴۲ درصد است.

وی در خصوص صدور سند برای اماکن روستایی گفت: ۲۲۳ هزار جلد سند صادر شده است.  

باباپور  با اشاره بر اینکه ۳۰ هزار فقره خدمات فنی انجام گرفته است، بیان داشت: تا قبل از سال ۹۴ در استفاده از قیر رایگان یک‌میلیون و ۵۰۰ متر مربع تخصیص داده شده بود که این رقم الان هر سال با افزایش زیاد و ۱۰۰ درصد جذب سهمیه انجام می‌گیرد به‌طوریکه تا از سال ۹۵ تا سال ۹۹ در حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ متر مربع قیر تخصیص داده شده است.  

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ نیز در حدود ۱۵۰ هزار میلیارد تومان قیر رایگان برای کل کشور پیش‌بینی شده است که سهمیه بنیاد مسکن ۲۱ درصد می‌باشد. 

۴۵ درصد مساکن روستایی آذربایجان‌شرقی مقاوم هستند

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تصریح کرد: بهسازی مسکن روستایی ۳۰۵ هزار واحد مسکن برای بهسازی پیش‌بینی شده است به‌طوریکه در مجموع ۴۵ درصد مساکن روستایی استان مقاوم هستند و ۱۴۵ هزار واحد مقاوم شده‌اند. 

وی اضافه کرد: بنیاد مسکن استان تفاهم‌نامه‌های زیادی با سازمان‌ها منعقد کرده است که از این طریق ۱۷ میلیارد تومان در سال گذشته کمک بلاعوض شده است. 

علت پایان نیافتن بازسازی مناطق زلزله‌زده میانه

باباپور با بیان اینکه در زلزله سال ۹۸ در حدود ۶ هزار و ۵۰۰ واحد خسارت دیده شد، اذعان داشت: ۳ هزار و ۵۰۰ واحد از آنها تعمیری بود که در بهمن سال ۹۸ به اتمام رسید و در حال حاضر نیز  بازسازی ۹۲ درصد انجام شده است. 

وی افزود: اینکه ۱۰۰ درصد واحدها به اتمام نرسیده است به این خاطر است که برخی از ساکنان زیربنای بزرگتر برداشتند که هزینه ساخت با تسهیلات  تطابق ندارد و دلیل دیگر سکونت برخی از افراد در کلان‌شهرهای بزرگ و عدم پیگیری کارهایشان است. 

وی ابراز کرد: سیستم و تشکیلات بنیاد مسکن کارآزموده در بازسازی بعد بحران‌هاست. 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اذعان داشت: احداث و مقاوم‌سازی ۳ هزار واحد مسکن برای محرومان با ۵۰ میلیون تسهیلات ۵ درصدی و ۳۰ میلیون تومان بلاعوض برنامه‌ریزی شده است.

عدم استقبال از طرح اقدام ملی مسکن

وی با اشاره بر اینکه بنیاد مسکن متولی مسکن مهر زیر ۲۵ هزار خانوار است که در این خصوص هیچ مشکلی نیست، گفت: بنیاد مسکن متولی طرح اقدام ملی مسکن  زیر ۱۰۰ هزار خانوار جمعیت است به‌طوریکه ۵۷ شهر زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت وجود دارد. 

باباپور ادامه داد: متاسفانه طرح اقدام ملی مسکن استقبال زیادی نداشت که البته این طرح با طرح مسکن مهر فرق زیادی داشت زیرا در این طرح  دولت فقط زمین می‌دهد و وام این طرح  ۱۸ درصد  است. 

وی خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن ۱۱ هزار و ۵۷۰ واحد مسکن ارزان قیمت تولید کرده است.  

وی یادآور شد: در سال گذشته، ۱۴۶ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده استان برای ۲۹۴ پروژه بود به‌طوریکه ۱۲۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافت. 

انتهای پیام/۶۰۰۲۷/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول