اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

فسخ قرارداد شهرداری با ناجا در برج میلاد / سرانجام پروژه هزار و یک شهر

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری تهران توضیحاتی درباره رفع تعهد شهرداری به تأمین اجتماعی، فسخ قرارداد پروژه هزار و یک شهر، سرمایه‌گذاری در شهر آفتاب و فسخ قرارداد با بنیاد تعاون ناجا در فاز 2 برج میلاد ارائه داد.

فسخ قرارداد شهرداری با ناجا در برج میلاد / سرانجام پروژه هزار و یک شهر

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس،‌شکرالله بنار مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری تهران در نشست خبری که به صورت مجازی برگزار شد، درباره موضوعات مختلف در حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری تهران اظهار داشت: 10 هزار میلیارد تومان برای شهر آفتاب سرمایه‌گذاری شده و در سال جاری هم توسعه پارکینگ  جنب حرم عبدالعظیم در منطقه 20 انجام می‌شود.

وی افزود: همچنین در سال جاری  4 هزار و 600 میلیارد تومان اعتبار پروژه‌های مختلف داریم و 1500 میلیارد تومان حدود فروش سازمان سرمایه‌گذاری در مترو بوده است.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری تهران ادامه داد:‌صلح‌نامه‌ها برای فروش واحدهای سرمایه‌گذاری انجام شده و مترو پایتخت اعلام آمادگی 2 هزار و 600 میلیارد تومانی داشته است که ما موظف به سرمایه‌گذاری 4 هزار میلیارد تومانی در مترو هستیم.

بنار با اعلام اینکه 100 پروژه شهرداری با معضل حقوقی مواجه شده است گفت:‌در محاکم مربوطه آراء خوبی به دست آمده و همه به نفع شهرداری بوده است.

وی درباره فسخ قرارداد شهرداری با بنیاد ناجا در فاز 2 برج میلاد گفت: برج میلاد چند بخش دارد که قرارداد 43 هزار متر آن در فاز دو با بنیاد تعاون ناجا فسخ شده است شهرداری برنده این معامله بود و 4.5 هکتار زمین در بهترین نقطه ایران با ارزش 8 هزار میلیارد تومان به شهرداری رسید  آماده سرمایه‌گذاری در این منطقه هستیم و امیدواریم سال جاری به بهره‌برداری برسد.فسخ قرارداد با بنیاد ناجا انجام گرفته و امید ما تبدیل شدن این موضوع به پول نقد است.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری تهران با بیان اینکه این سازمان سهم بالایی در بودجه شهرداری دارد،‌گفت: در تلاش هستیم با شرکت‌های خارجی و داخلی تعامل داشته باشیم که نمونه آن خرید اتوبوس و تأمین واگن همچنین دستگاه زباله‌سوز بوده است.

بنار درباره سرانجام قرارداد باملند گفت:  درخواست فسخ قرارداد انجام گرفته و منتظر جلسات هستیم تا نتیجه نهایی شود.

وی گفت: باملند ابتدا در اداره کل حقوقی شکایتی را مطرح کرد و اعلام شد که در حال صلح هستیم و کار کارشناسی انجام گرفت البته هنوز فسخ قطعی نیست چون شریک مربوطه هم راضی به فسخ بوده ولی شهرداری تهران و برخی از اعضای شورای در انجام فسخ مردد هستند.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری تهران درباره بدهی شهرداری تهران به بانک شهر گفت:‌شهرداری 26 هزار میلیارد تومان به بانک شهر مقروض است سال گذشته 1200 هزار میلیارد تومان واگذاری به این بانک انجام گرفت و پروژه مترو صادقیه با هزار و 902 میلیارد تومان امسال به بانک شهر واگذار شده است.

بنار درباره پروژه هزار و یک شهر گفت: این پروژه میراث گذشته است زمین مربوطه برای ارتش بود و آمادگی واگذاری نداشتند ولی پس از مدتی سند 129 هکتاری پروژه آماده شد که البته شریک ما ادعا دارد 4 هکتار از 1298 هکتار برای شهرداری نیست و اگر بر همین اساس مشاور ما گزارش تعطیلی بدهد با مجوز مدیران شهری به سمت فسخ قرارداد می‌رویم.

وی همچنین از رفع تعهد 4 میلیاردی شهرداری به تأمین اجتماعی خبر داد و گفت: تأمین اجتماعی سازمان سرمایه‌گذاری را هدف قرار داده و سازمان سرمایه‌گذاری مقاومت کرده البته تأمین اجتماعی در مواجه با مترو تهران همچنین می‌تواند ممانعت صدور اوراق مشارکت در صدور عدم تعامل را داشته باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول