اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

رئیس سازمان امنیت و همکاری اروپا به آسیای مرکزی سفر می‌کند

وزیر امور خارجه سوئد که ریاست سازمان امنیت و همکاری اروپا را بر عهده دارد، از قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان بازدید می‌کند.

رئیس سازمان امنیت و همکاری اروپا به آسیای مرکزی سفر می‌کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «آن لینده»، وزیر امور خارجه سوئد و رئیس سازمان امنیت و همکاری اروپا روزهای 11 الی 15 آوریل از 4 کشور آسیای مرکزی بازدید می‌کند.

لینده در جریان این سفرها با رؤسای جمهور، وزرای امور خارجه و نمایندگان کشورهای قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان مذاکره و با جامعه مدنی دیدار خواهد کرد.

این گفت ‌و گوها بر تقویت همکاری بین سازمان امنیت و همکاری اروپا با کشورهای آسیای مرکزی و حمایت از کشورهای این منطقه در اجرای تعهدات خود در برابر سازمان امنیت و همکاری اروپا از طریق عملیات‌های میدانی سازمان مذکور در منطقه متمرکز خواهد بود.

لینده در چارچوب این سفر از ماموریت‌های میدانی در این کشورها و همچنین آکادمی سازمان امنیت و همکاری اروپا در «بیشکک» و دانشکده کارمندان کنترل مرزی این سازمان در شهر دوشنبه بازدید می‌کند.

بررسی اولویت‌های ریاست سوئد در سازمان امنیت و همکاری اروپا، مانند پشتیبانی از کنسپسیون امنیت جامع این سازمان، تعهدات مشترک و همکاری منطقه‌ای از مسائلی است که در چارچوب این سفر مورد توجه ویژه قرار می‌گیرند.

در جریان این بازدیدها همچنین دستور کار «زنان، صلح و امنیت» و مشارکت معنادار زنان در کمک به توسعه و گسترش حقوق‌های اقتصادی و امکانات زنان مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول