اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

توسعه روابط بازرگانی محور دیدار مقامات ازبکستان و قطر

وزیر امور خارجه ازبکستان و وزیر بازرگانی و صنعت قطر در شهر «دوحه» توسعه روابط بازرگانی، اجرای طرح‌های تعاونی صنعتی و همچنین برگزاری مراسم مشترک را بررسی کردند.

توسعه روابط بازرگانی محور دیدار مقامات ازبکستان و قطر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «عبدالعزیز کامل‌اف» وزیر امور خارجه ازبکستان و «علی بن احمد الکواری» وزیر بازرگانی و صنعت قطر در شهر «دوحه» توسعه روابط بازرگانی، اجرای طرح‌های تعاونی صنعتی و همچنین برگزاری مراسم‌های مشترک اقتصادی را بررسی کردند.

در این دیدار طرف ازبکی گزارشی مبنی بر اصلاحات گسترده در دست انجام تحت ریاست «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان، ایجاد شرایط مناسب برای انجام فعالیت سرمایه گذاری در مناطق آزاد اقتصادی، خصوصی سازی کارخانجات دولتی در اختیار طرف قطر قرار داد.

وزیر بازرگانی و صنعت قطر در این دیدار بر ضرورت توسعه بیش از پیش روابط بازرگانی و همکاری‌های سرمایه گذاری در تمام زمینه‌های اقتصادی مورد علاقه طرفین تاکید کرد.

طرف قطر علاقمندی خود را برای تنظیم طرح‌های مشترک سرمایه گذاری در مرحله اول، تولید فرآورده‌های غذایی و تامین امنیت غذایی، حضور در توسعه زیربناهای گردشگری ازبکستان ابراز داشت.

طرفین در این دیدار در مورد تمهیدات برگزاری نشست کمیسیون مشترک در همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی، تشدید روابط مستقیم بین محافل بازرگانی دو کشور به توافق رسیدند. 

کامل‌اف همچنین در شهر دوحه با شیخ «محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی» معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر نیز دیدار و چگونگی و چشم انداز روابط دوجانبه در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و بازرگانی، سرمایه گذاری، گردشگری، فرهنگی و همکاری های متقابل در ساختارهای بین‌المللی را بررسی کردند. 

وزرای امور خارجه ضمن اشاره به نتایج پرثمر رایزنی‌های دوره‌ای برگزار شده بین وزارتخانه‌های امور خارجه دو کشور بر ضرورت تداوم گفت وگوهای موثر در تمام سطوح تاکید کردند. 

به عقیده وزیر، همکاری با «تاشکند» در توسعه روابط اقتصادی و بازرگانی در اولویت سیاست خارجی قطر قرار گرفته است. 

همچنین کامل اف در شهر دوحه با شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر نیز دیدار کرد. وزیر امور خارجه پیام «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان را به وی تسلیم کرد.

در این دیدار چگونگی و چشم انداز توسعه روابط ازبکستان و قطر بررسی و در مورد مسائل روز بین‌المللی و منطقه‌ای تبادل نظر شد.

طرفین بر تشدید گفت و گوهای دوجانبه سیاسی و همچنین بر لزوم گسترش بیش از پیش همکاری‌های متقابل در زمینه‌های اقتصادی و بازرگانی و سرمایه گذاری تاکید کردند.

طرفین همچنین بر اهمیت پیشبرد گفت و گوهای بین افغانی برای برقراری صلح بلندمدت و تامین امنیت در افغانستان تاکید کردند.

طرف قطر برای تلاش‌های ازبکستان مبنی بر حمایت از روند صلح آمیز در افغانستان ارزش زیاد قایل شد.

بر اساس گزارش وزارت امور خارجه ازبکستان، قطر در تاریخ 27 نوامبر سال 1997 میلادی با ازبکستان روابط دیپلماتیک برقرار کرده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول