اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

معاون استاندار تهران: شورای شهر قرچک منحل نشده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران درمورد وضعیت شورای قرچک، گفت: تا الان دستگاه قضایی حکم نهایی را صادر نکرده است لذا تا وقتی حکم نهایی صادر و به ما ابلاغ نشده است نمی‌توانیم درمورد وضعیت آن تصمیم بگیریم.

معاون استاندار تهران: شورای شهر قرچک منحل نشده است

عبدالرضا چراغعلی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تهران درباره خبر انحلال شورای قرچک که در رسانه‌ها منتشر شده بود، اظهار کرد: تا زمانی که دستگاه قضایی حکم نهایی را صادر نکرده و هیأت حل اختلاف تشکیل نشده‌ است در مورد وضعیت شورای شهر نمی‌شود نظر داد، لذا تا الان در مورد منحل شدن شورای شهر قرچک تصمیمی گرفته نشده است.

وی گفت: دستگاه‌های نظارتی مطابق وظایف قانونی خود نظارت دقیقی بر عملکرد شوراها دارند لذا از دستگاه‌های نظارتی، امنیتی و قضایی بسیار سپاسگذاریم که با دقت در حال رصد عملکرد شوراها هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با بیان اینکه قریب به ۲ هزار عضو شورای شهر و روستایی در استان تهران است، افزود: در مورد شورای قرچک ابهاماتی بود که اعضای آن به دستگاه قضائی احضار شدند و پرونده آن‌ها در حال رسیدگی و بررسی هستند و هر چه دستگاه قضائی تصمیم بگیرد به ما ابلاغ و مطابق ماده ۹۱ قانون نسبت به تعیین تکلیف شورای این شهر اقدام می‌شود.

چراغعلی با بیان اینکه شوراها تبلور عینی جمهوریت هستند و در قانون اساسی ما مکرر به آن تأکید شده است، عنوان کرد: از عملکرد شوراها دفاع میکنم ضمن اینکه معتقد هستم آن لغزش‌هایی را هم که بعضی مرتکب شده‌اند خودشان باید در دستگاه قضایی پاسخگو باشند.

وی در پایان درباره حکم منع شرکت جلسه برای اعضای شورای گفت: اعضای شورا تا ۴ یا ۵ جلسه می‌توانند در جلسه حضور پیدا نکنند ولی دستگاه قضا در حال بررسی موضوع بوده و تاکنون منتهی به محکومیت نشده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران یادآور شد: مشغول مذاکره با دستگاه قضایی هستیم تا در روند پیشبرد پرونده تسریع ببخشد تا سریع‌تر تکلیف شورای شهر مشخص شود.

انتهای پیام/۶۷۰۷۸/م/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول