اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

چگونه از چمن مصنوعی خود نهایت استفاده را ببرید

خوب بالاخره تصمیم خود را گرفته‌اید و می‌خواهید روی چمن مصنوعی سرمایه‌گذاری کنید. عالی است. اما حالا باید چه‌کار کنید؟

چگونه از چمن مصنوعی خود نهایت استفاده را ببرید

از جایی که به‌طورکلی چمن مصنوعی نیاز به نگهداری خاصی ندارد و به‌سرعت در هر مکانی که نصب شود، می‌تواند فضای سبز زیبایی را به وجود آورد، اما بازهم به یک سری نگهداری‌ها و رسیدگی‌های اندکی نیاز دارد تا حالت زیبای خود را حفظ کند و در صحت و سلامت باقی بماند.

با خرید چمن مصنوعی مرغوب، مجهز و باکیفیت ساخت شرکت آسیا چمن اطمینان خواهید یافت که محصولی ارزشمند و به‌صرفه‌ای را دریافت می‌کنید که نگهداری از آن شمارا به دردسر نمی‌اندازد و هزینه‌های زندگی‌تان را افزایش نمی‌دهد، بلکه بالعکس، سود بازگشت از سرمایه این محصول شمارا شگفت‌زده خواهد کرد.

درهرصورت این نگهداری‌های هرچند کم نیز باید با دقت و آگاهی انجام شود تا چشم‌انداز سبزتان سال‌های سال ماندگاری داشته باشد.

1.شانه بزنید

چمن مصنوعی همراه با مواد اینفیل شن و ماسه نصب می‌شود که برای الیاف آن وزن موردنیاز برای ثابت ماندن سر جای خود را مهیا می‌نماید،  که به الیاف اجازه می‌دهد در موقعیتی قرار بگیرند که مانند چمن‌های طبیعی به نظر برسند.

حفظ ساختار چمن مصنوعی در صورتی انجام می‌شود که مواد اینفیل و الیاف چمن مصنوعی سر جای خود قرار داشته باشند و جابجا نشوند. تردد ، شرایط آب و هوایی ، وجود اثاثیه روی چمن مصنوعی به‌مرورزمان می‌تواند الیاف آن را تخت و مسطح کند و ظاهر یک‌بعدی به آن بدهد.

این مشکل می‌تواند با استفاده از جاروهایی که  الیاف نرم و لطیفی ساخته‌شده‌اند، برای ابعاد کوچک چمن مصنوعی برطرف شود. اما اگر می‌خواهید الیاف چمن مصنوعی را در سطح وسیعی شانه بزنید، نیاز به براش ها و شانه‌های مخصوص دارید که به این منظور طراحی‌شده‌اند.

2. کنترل علف‌های هرز و شاخ و برگ درختان

تنفر از علف‌های هرزی که به‌طور مداوم در چمن‌ها دیده می‌شود یکی از مهم‌ترین دلایلی است که موجب می‌شود تا این روزها افراد بیشتری به‌جای چمن طبیعی از چمن مصنوعی استفاده کنند، زیرا چمن مصنوعی از یک‌لایه بکینگ در زیر تشکیل شده است که موجب زهکشی و تخلیه آب می‌گردد، از طرف دیگر مانع رشد هر نوع گیاهی می‌شود که در زیر آن وجود دارد.

با تمام این اوصاف گاهی اوقات برخی از علف‌های هرز سرکش راه خود را به بیرون از بکینگ پیدا می‌کنند. برای مقابله با این علف‌های سرکش، باید از روش متفاوتی نسبت به چمن‌های طبیعی استفاده کنید.

جدا کردن علف‌ها هرز با دست نیز گزینه مناسبی برای چمن مصنوعی به شمار نمی‌رود، مگر این‌که بخواهید چشم‌اندازتان جلوه به‌هم‌ریخته و کثیف و نامرتب به خود بگیرد.

استفاده از علف‌کش بهترین روش مقابله با رشد این گیاهان هرز می‌باشد، زیرابه این وسیله مطمئن می‌شوید که دیگر رشد نخواهند کرد. درهرصورت به یاد داشته باشید که باید از یک علف‌کش بر پایه آب استفاده کنید تا آسیبی به چمن مصنوعی وارد نشود.

3. لکه‌ها را از بین ببرید

چمن مصنوعی از الیاف مصنوعی ساخته‌شده است که در برابر خاک، آب و مواد دیگری نفوذپذیر می‌باشد، همین امر تمیز کردن آن را ساده می‌کند. لکه‌ها نیز ممکن است در اثر نوشیدنی‌ها و خوراکی‌هایی که حین قدم زدن روی چمن مصنوعی می‌نوشید و می‌خورید و یا فضولات حیوانات و یا حتی قطره‌های خون ناشی از جراحات و خون‌دماغ‌های اتفاقی و ناگهانی به وجود بیایند.

برای پاک کردن این لکه‌ها می‌توانید به‌راحتی آب گرم را با صابون مخلوط کرده و در یک بطری بریزید و با اسفنج محل لکه‌ها را به‌خوبی پاک‌کنید.

اگر حیوانات خانگی‌تان روی چمن خرابکاری کرده باشند، هر چه سریع‌تر باید آن‌ها را جمع کنید و در صورت لزوم آن محل را با آب گرم و صابون بشویید.

آیا می‌توانید از اثاثیه روی چمن مصنوعی استفاده کنید؟

جواب کوتاه به این سؤال بله است. شما می‌توانید از هر وسیله که دوست دارید در فضای سبز و چشم‌انداز دل‌انگیز خود استفاده کنید تا بیشتر از این فضای فرح‌بخش بهره‌مند شوید. صندلی، میز مبل، راحتی، تاب معلق، میز غذاخوری و غیره این‌ها تنها تعداد اندکی از چیزهایی هستند که می‌توانید روی چمن قرار دهید.

نکته‌ای که باید به یاد داشته باشید این است که مراقب باشید که اثاثیه‌تان دارای لبه‌های تیز و برنده نباشند که ممکن است چمن را پاره و خراب کنند.

نکته مهم دیگری که باید توجه کنید این است که قرارگیری اجسام سنگین برای مدت‌زمان طولانی ممکن است روی چمن مصنوعی علامت به‌جا بگذارد.

بایدها و نبایدها برای نگهداری از چمن مصنوعی

توصیه‌های مهمی در ادامه وجود دارد که به شما در نگهداری چمن مصنوعی کمک کرده و موجب می‌شود تا فضای سبزتان برای سال‌های بیشتری دوام داشته باشد:

از مواد شیمیایی مانند وایتکس روی چمن خود استفاده نکنید، آب و صابون برای پاک کردن لکه‌ها کفایت می‌کند.
هیچ منبع حرارتی نباید نزدیک چمن شما وجود داشته باشد، مانند سیگار، گودال آتش، باربکیو و غیره.
مراقب باشید تا آدامس و دیگر مواد چسبنده با چمن مصنوعی‌تان در تماس نباشد.
اجازه ندهید وسایل نوک‌تیز یا اثاثیه که لبه‌های تیزی دارند روی چمن مصنوعی‌تان قرار بگیرند.
سعی کنید درختان اطراف را به‌طور مداوم اصلاح کنید تا شاخ و برگ آن‌ها روی چمن مصنوعی جمع نشوند و نمای منظره سبزتان را بر هم نریزند.

حرف آخر

به‌طورکلی چمن مصنوعی یک‌راه حل و جایگزین بی‌نظیر برای چمن طبیعی به شمار می‌رود، بدون این‌که نگهداری از آن زیاد و هزینه‌بردار باشد، اما به این معنی نیست که باید آن را به امان خدا رها کنید. ایجاد محیطی سرسبز به‌وسیله این محصول یک سرمایه‌گذاری بزرگ محسوب می‌شود، اما شما باید با رعایت توصیه‌هایی که در اینجا بیان نمودیم، از سرمایه خود محافظت و مراقبت کنید.

هم‌چنین توصیه می‌شود سالی یک‌بار از افراد متخصص و فنی بخواهید تا چمن مصنوعی‌تان را اورهال کنند. آن‌ها از دستگاه‌های مخصوص برای شانه کردن الیاف به کار می‌برند و شمارا از هرگونه آسیب‌های احتمالی که ممکن است چمن مصنوعی‌تان را تهدید کنند، مطلع می‌سازند و توصیه‌های لازم را به شما می‌گویند.

اگر درباره افزایش دوام چمن مصنوعی و فضای سبز خود سؤالات دیگری دارید، بی‌شک با ما تماس بگیرید تا بتوانید روزهای بیشتری از زندگی خود را به سبزی و طراوت و شادابی بگذارید.

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول