اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

هدف‌گذاری تأمین ۲ هزار دستگاه ادوات کشاورزی در استان مرکزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از هدف‌گذاری تأمین ۲ هزار دستگاه ادوات و تجهیزات مختلف کشاورزی طی سال جاری در استان خبر داد.

هدف‌گذاری تأمین ۲ هزار دستگاه ادوات کشاورزی در استان مرکزی

مجید آنجفی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و به منظور توسعه مکانیزاسیون کشاورزی امسال تامین ۲ هزار دستگاه ادوات و تجهیزات مختلف کشاورزی در شهرهای مختلف استان در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: همچنین تأمین ۷۰۰ دستگاه تراکتور کشاورزی و ۵۰ دستگاه کمباین نیز هدفگذاری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه این ماشین‌آلات و ادوات در زیر بخش‌های زراعت، باغبانی، دام و طیور و آبزی‌پروری و با هدف افزایش ضریب مکانیزاسیون به کار گرفته خواهند شد، گفت: با توجه به اهمیتی که بخش کشاورزی در تولید محصول و خودکفایی دارد، توسعه ضریب مکانیزاسیون می‌تواند گام موثری در این زمینه باشد.

آنجفی بیان کرد: هم‌اکنون ضریب مکانیزاسیون کشاورزی حدود ۱.۸ اسب بخار است که تا پایان سال به محدوده ۱.۹ اسب بخار افزایش خواهد یافت.

وی گفت: در سال گذشته ۸۵۲ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه ضریب مکانیزاسیون به استان اختصاص یافت و بیش از یک هزار و ۳۰ فقره تسهیلات به منظور خرید ماشین‌های کشاورزی و ادوات و تجهیزات کشاورزی پرداخت شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی همچنین در خصوص وضعیت تولید مرغ در استان گفت: روزانه بالغ بر ۲۰۰ تن مرغ در استان تولید و ۹۰ تن توزیع می‌شود.

آنجفی بیان کرد:‌ مرغ تولیدی کشتارگاه‌های استان پس از تولید به صورت مهر و موم به نماینده سازمان صمت تحویل شده و توسط این سازمان بین عرضه‌کنندگان سطح استان توزیع می‌شود و مشکلی در تولید مرغ در استان وجود ندارد. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول