اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

نقش آفرینی کوله‌بران سیستان و بلوچستان در تامین کالاهای اساسی کشور

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: با توجه به مصوبه اخیر هیئت وزیران با ایجاد معبر اختصاصی کوله بران در منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه می توان از ظرفیت های کوله بران استان برای تامین کالاهای اساسی کشور استفاده کرد.

نقش آفرینی کوله‌بران سیستان و بلوچستان در تامین کالاهای اساسی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، ماندانا زنگنه صبح امروز در نشست بررسی ظرفیت های اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه که در سالن جلسات این معاونت برگزار شد اظهار کرد: نگاه کشور پاکستان به ظرفیت‌های مرزی با سیستان و بلوچستان تغییر کرده و امروز به دنبال بهره بردن از ظرفیت های مرزی با ایران است لذا به همین دلیل فعال شدن منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه نقش اساسی در این افزایش مبادلات مرزی ایفا می‌کند و با فعال شده این منطقه می توان از ظرفیت های کوله بری برای تامین کالاهای اساسی کشور بهره لازم را برد.

وی بیان کرد: برای فعالیت قانونی کوله بران کالاهایی از جمله لپ تاپ، تلفن همراه و لاستیک خودرو‌های سبک تعریف شده که ورود این دسته اقلام تنها توسطه کوله بران مجاز است و شرکت های فعال در این زمینه واردات کالا اجازه وارد کردن آن ها را ندارند و فعالیت کوله بران در این خصوص می تواند نیاز کشور را تامین کند و به نوعی از محل کوله بری و پیله وری می توان به اقتصاد کشور کمک کرد.

زنگنه افزود: باید زیرساخت های لازم برای فعالیت کوله بران در استان فراهم شود که در همین راستا باید در کمترین زمان ممکن در منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه معبر اختصاصی برای تردد آن ها ایجاد و یا تجهیزات مورد نیازشان تامین شود.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول