اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

تعطیلی صنایع پالایشی غلات فردا در کمیسیون کشاورزی مجلس بررسی می‌شود

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس از بررسی توقف خط تولید و تعطیلی صنایع پالایشی غلات در جلسه فردای کمیسیون کشاو رزی مجلس خبر داد.

تعطیلی صنایع پالایشی غلات فردا در کمیسیون کشاورزی مجلس بررسی می‌شود

محمد رشیدی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس درباره تعطیلی و توقف در خط تولید صنایع پالایشی غلات به دلیل عدم تأمین مواد اولیه آنها اظهار داشت: ما از بدو کار کمیسیون کشاورزی مجلس یعنی از تیرماه که کمیسیون شکل گرفت و آغاز به کار کرد نخستین جلسات درباره بحث نهاده‌های کشاورزی و نحوه توزیع و کنترل آنها برگزار کردیم.

وی افزود: شاید بتوان گفت بیش از 20 یا 30 جلسه در کمیسیون فقط در این رابطه جلسه گذاشتیم و حتی چند بار در صحن مطرح شده و وزیر حضور پیدا کرده؛ علاوه بر وزیر جهاد کشاورزی، مدیرکل بنادر و گمرک از تنظیم بازار و ستاد حمایت از مصرف‌کنندگان، تمام انجمن‌های مربوطه در جلسات حضور داشتند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: همه این فسادها، تعطیلی‌ها و مشکلات مربوط به ارز 4200 تومانی است و تا زمانی ارز 4200 هزار تومانی در جریان باشد مشکلات مربوط به نهاده‌های دامی نیز ادامه خواهد داشت. ممکن است به صورت مقطعی کنترل یا کم و زیاد شود اما به صورت کامل این مشکلات حل نخواهد شد.

رشیدی ادامه داد: تعطیلی و متوقف شدن خط تولید صنایع پالایشی غلات به تازگی اتفاق افتاده است و این صنایع دارای مشکلات عدیده‌ای است که در آستانه تعطیلی هستند و حتی وزارت جهاد کشاورزی هم می‌داند که این صنایع خط تولیدی خود را متوقف کرده‌اند که راه آن فقط آزاد شدن نهاده‌ها است یعنی ارز 4200 تومانی باید تعطیل شود.

وی افزود: ما در کمیسیون تلفیق هم در نوبت اول ارز 4200 تومانی را حل کردیم اما متأسفانه دولت نپذیرفت و در برگشت اصلاح لایحه به هر حال طی تعاملات انجام شده گفتند طی 6 ماه ارز 4200 تومانی حذف خواه شد بنابراین ارز 4200 تومانی طی 6 ماه آینده حذف خواهد شد اما این برای این صنایع که در حال تعطیل شدن هستند زمان‌بر است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس یادآور شد:‌تا زمانی که ارز 4200 حذف نشود متأسفانه چنین مشکلاتی ادامه خواهد داشت. شاید برخی تصور کنند که فساد در وارد کننده نهاده به وجود می‌آید در حالی که اینطور نیست؛ به هر کسی که نهاده می‌دهید و یا نهاده را وارد می‌کنند درگیر هستند.

رشیدی اضافه کرد: در صنایع پالایشی غلات که اخیراً دچار مشکلات شدیدی شده‌اند ما بارها به وزیر تذکر داده‌ایم و قطعاً فردا نیز در کمیسیون کشاورزی این موضوع را به طور جدی پیگیری می‌کنیم چرا که این صنایع رو به تعطیلی هستند و تعداد زیادی از کارگران این بخش بیکار خواهند شد و تا زمان فعال شدن این صنایع بسیار متضرر خواهند شد و چه بسا اینکه ورشکسته شوند.

وی همچنین در پایان سخنانش عنوان کرد: بنده به همراه همکاران در کمیسیون کشاورزی حتماً موضوع تعطیلی صنایع پالایشی غلات و متوقف شدن خط تولید آن را در جلسه فردای کمیسیون کشاورزی مطرح و پیگیری کرده و از طریق وزارت جهاد کشاورزی نیز پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول