اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آتن: هرگونه تلاش در تخریب وجهه یونان را رد می‌کنیم

وزارت خارجه یونان ادعای اخیر ترکیه در زمینه پناه دادن به نیروهای «پ‌ک‌ک» را به شدت رد کرد.

آتن: هرگونه تلاش در تخریب وجهه یونان را رد می‌کنیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به دنبال اتهام زنی تازه ترکیه علیه یونان، وزارت خارجه یونان سخنان مقام ارشد ترکیه‌ای را رد کرد.

 به نوشته وبگاه «اکاثیمرینی» وزارت خارجه یونان شنبه بعد از ظهر به وقت تهران در واکنش به این مسئله اعلام کرد: «ما به طور قاطع هرگونه تلاش برای تخریب وجهه یونان از طریق تبلیغ و دروغ‌های غیرقابل باور را رد می کنیم. »

«آلتون فخرالدین» مدیر ارتباطات دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه روز جمعه در توییتی نوشت: «یونان سازمان‌های تروریستی از جمله "پ‌ک‌ک" را در خاک خود پناه می‌دهد. تروریست‌ها از یک اردوگاه پناهجویان  در یونان حملاتی (شامل بمب‌گذاری‌های انتحاری) را علیه ترکیه ، انجام می‌دهند. وقت آن است که به مصونیت  یونان از مجازات یونان پایان دهیم.»

مدیر ارتباطات دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه به همراه این توییت خود فیلمی درباره مقابله این کشور با گروه‌های تروریستی شامل پ‌ک‌ک، داعش و اعضای سازمان وابسته به «فتح‌الله گولن» منتشر کرد؛ سازمانی که آنکارا آن را تروریستی و عامل اصلی کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ خوانده است.

به رغم عضویت ترکیه و یونان در ناتو، روابط آنها طی دهه‌های اخیر بر سر مسائل مربوط به قبرس، اختلافات ارضی در دریای اژه و شرق مدیترانه روابط پر فراز و نشیب بوده و این اختلافات هر از چند گاهی، بسیار پر تنش شده است.

یونان و ترکیه در مورد طیف وسیعی از موضوعات از جمله منابع انرژی در مدیترانه اختلاف نظر دارند و سال گذشته هنگامی که هزاران پناهجو در ترکیه سعی در حمله به مرزهای زمینی یونان را داشتند تنش بین این دو کشور عضو ناتو افزایش یافت.

چندی قبل  یونان، ترکیه را متهم کرد که سعی در تحریک این کشور با فرستادن  قایقهای حامل مهاجران به آبهای یونان دارد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول