اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

توزیع ۲۸ هزار اصله نهال در میامی

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی از توزیع ۲۸ هزار اصله نهال در این شهرستان در راستای جلوگیری از فرسایش خاک و ضرورت درختکاری خبر داد.

توزیع ۲۸ هزار اصله نهال در میامی

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، محمدعلی رضایی با بیان اینکه سال گذشته ۲۸ هزار اصله نهال در شهرستان میامی توزیع شد، اظهار کرد: این نهال‌ها از نوع اقاقیا، عرعر، زبان‌گنجشک، کاج، سنجد، سرو شیراز، سرو خمره‌ای، سرو نقره، زیتون تلخ و توت بود.

وی با بیان اینکه هفته منابع طبیعی و آبخیزداری سال گذشته با شعار همه با هم جهاد، برای حفاظت از منابع طبیعی از پانزدهم اسفندماه آغاز شد، افزود: در این روز مردم با حضور در پارک‌ها یا عرصه‌های منابع طبیعی با کاشت درخت به استقبال سال نو رفتند و با انجام این کار نمادین در آستانه بهار، زندگی را به زمین بازگردانند.

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی به اهمیت درخت و درختکاری اشاره کرد و افزود: درخت یک نعمت و هدیه زیبا از سوی خداوند به انسان بوده و منشأ خیر و برکات زیادی برای زمین است.

رضایی افزود: در راستای سیاست‌های سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به‌منظور ایجاد پارک، فضای سبز، بوستان روستایی و بادشکن اطراف مزارع نهال رایگان به‌منظور غرس در مناطق مناسب و مستعد توزیع شد.

وی هدف از توزیع نهال‌های رایگان را ترویج فرهنگ صیانت از منابع طبیعی توسط مردم و توسعه کاشت نهال عنوان کرد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول